۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳

افزایش ۱۶ درصدی جابه جایی کالاهای غیرنفتی

افزایش ۱۶ درصدی جابه جایی کالاهای غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۶ درصدی جابه جایی کالاهای غیرنفتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح عملکرد ۹ ماهه بخش کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران، گفت: در این مدت ۶۱ میلیون و ۷۷۸ هزار و۶۹۴ تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد. از این میزان جابه‌جایی کالا، ۳۹ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۳۸ تُن به کالای غیرنفتی اختصاص دارد که در این بخش ۱۶ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی ۲۷ میلیون و۶۷۵ هزار و ۵۴۱ تُن از بندر شهید رجایی بارگیری و به کشورهای هدف صادر شد که ۴۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ترانزیت بیش‌از ۴ میلیون تنی کالا در بندر شهید رجایی

وی میزان ترانزیت کالا در بندر شهید رجایی را نیز چهار میلیون و ۶۰۸ هزار و۳۱۲ تُن و میزان ترانشیب را نیز یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۴۶۲ تُن اعلام کرد و افزود: ۹ ماهه امسال یک میلیون و۵۰۶ هزار و ۸۸۲ TEUکانتینر ۲۰ فوت در این بندر تخلیه و بارگیری شده است. از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نیز در مجموع هفت هزار و ۵۳۴ فروند شناور در بزرگترین بندر کانتینری ایران پهلو دهی شده که از این تعداد سه هزار و ۷۳۴ شناور وارد بندر شهید رجایی و سه هزار و ۸۰۰ شناور نیز از این بندر خارج شده است.

کد خبر 5983281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha