۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۳

رویداد بانوان بهشت در مشهد برگزار شد

رویداد بانوان بهشت در مشهد برگزار شد

مشهد- آیین رویداد مادران بهشت در مشهد در آستانه روز مادر و مقام زن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در رویداد بانوان بهشت که در سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تبریک روز مادر و مقام زن، اظهار کرد: عظمت مقام حضرت زهرا(س) در اسناد بسیاری مطرح شده است، اما یکی از آیات حدیث کسا از بیان پیامبر اکرم یادآور آن است که هرچه می‌خواهیم باید به حضرت زهرا (س) توسل بجوییم. آیت‌ا... بهاءالدینی فرمودند؛ برای گشایش گره‌هایی که نمی‌دانیم منبع آن کجاست صدقه بدهید، رد مظالم دهید، با توسل به حضرت زهرا(س) حدیث کسا بخوانید و قربانی کنید.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی افزود: باید قدر مضاعف بدانیم، چرا که فرصت انقلاب اسلامی یک فرصت عظیمی برای معارف و مکتب اهل بیت ایجاد کرد، تا دیروز ارادت به اهل بیت در محافل عزاداری بود، اما قهرمانی، چون سردار حاج قاسم سلیمانی توسل خود را به حضرت زهرا(س) در میدان نبرد نشان داد. حاج قاسم قهرمانی است که داعش را نابود کرده، اسرائیل را به لرزه انداخته و آمریکا را در منطقه نابود کرد.

وی ادامه داد: امروز برخی بدخواهان طعنه می‌زنند که انقلاب اسلامی برای زنان چه کرد؟ این بدخواهان کسانی هستند که سر سفره معاویه و بنی امیه زمان بزرگ شدند و کسانی که پول از آمریکا و انگلیس می‌گیرند نمی‌توانند بزرگی ملت ایران را ببینند.

گنابادی‌نژاد در ادامه بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی ۳ هزار و ۵۰۰ پزشک زن داشتیم، اما امروز ۶۶ هزار پزشک زن داریم. از پیروزی انقلاب فقط ۵۹۷ پزشک متخصص خانم داشتیم در حالی که امروز بیش از ۳۰ هزار پزشک متخصص داریم. قبل از پیروزی انقلاب پزشک فوق متخصص خانم نداشتیم، اما به برکت پیروزی انقلاب ۵ هزار پزشک فوق متخصص زن در کشور داریم. در میان اساتید سراسر کشور یک و نیم درصد اساتید خانم بودند، اما امروز بیش از ۲۰ درصد اساتید را بانوان تشکیل می‌دهند و ۷۵۱ استاد تمام عضو هیات علمی داریم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: امید است در عرصه‌های معنوی و فرهنگی زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی را شاهد باشیم.

آیین اهدای ۸۰۰۰ شاخه گل نرگس به حرم رضوی برگزار می‌شود

همچنین حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این رویداد اظهار کرد: آیین تجلیل از ۱۳۵ نفر از خادمین، مبلغین و کسانی که در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب فعالیت می‌کنند امروز برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) هستیم با حضور بانوان با تمام آرمان‌هایی که امام راحل و شهدا داشتند تجدید عهد کردیم تا این مسیر را با قوت پیش ببریم. انشاا... زنان به عنوان رهبران نهضتی که آغاز شده وانقلابی که در حال پیشروی است بتوانند نقش آفرین موثری در تقویت نسل فاطمی و حسینی داشته باشند.

تکریم از بانوان بهشت

همچنین محمد گلابگیر نماینده بنیاد دعبل خزایی در خراسان رضوی در خصوص رویداد بانوان بهشت، اظهار کرد: امروز به برکت ولادت حضرت زهرا(س) از بانوان بهشت تکریم می‌شود. سال گذشته با عنوان مادران فاطمی برگزار شد. در سراسر ایران از ۱۳۵ نفر از بانوان پیشکسوت بالای ۶۰ سال تجلیل می‌شود و امروز قرعه به نام خراسان رضوی افتاده است.

کد خبر 5983597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha