۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹

مدیرکل گمرک کرمانشاه:

صادرات گمرک سومار از ابتدای سال ۵۱ درصد رشد داشته است

صادرات گمرک سومار از ابتدای سال ۵۱ درصد رشد داشته است

کرمانشاه- مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: صادرات گمرک سومار از ابتدای سال ۵۱ درصد رشد داشته است.

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری از طریق گمرک سومار ۵۷۸ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۰۰ دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۷۱ تن به خارج از کشور صادر شده که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۱ درصد و از لحاظ وزنی ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۲۳۳ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۸۱۳ دلار کالاهای صادراتی از گمرک سومار که شامل صادرات کالاهای اظهار شده در آن گمرک و همچنین کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور است از طریق این گمرک به عراق ارسال می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان مجموع کالاهای صادر شده به وزن ۴۳۶ هزار و ۵۹۷ تن کالاهای اظهار شده در گمرک سومار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش رشدی یک هزار و ۳۲۴ درصدی و از لحاظ وزن افزایش یک هزار و ۱۸۹ درصدی داشته است.

عباس زاده عنوان کرد: همچنین آمار صادرات دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند شامل ۳۴۴ میلیون و ۴۲۳ هزارو ۲۸۷ دلار به وزن ۸۲۴ هزارو ۶۷۴ تن بوده که این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل از لحاظ ارزش ۶ درصد و از نظر وزن یازده درصد کاهش داشته است.

وی در پایان به عمده کالاهای صادراتی اظهار شده در گمرک سومار اشاره و بیان کرد: میلگرد آجدار، سنگ مرمریت، کارتن خالی، ظروف یکبار مصرف، مصنوعات پلاستیکی و عمده کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال شدند نیز شامل کاشی، تخم مرغ، میلگرد آجدار، عایق رطوبتی، لبنیات، شیشه جام است.

کد خبر 5985194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha