۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵

اصلاح الگوی کشت، پایه‌ اصلی اجرایی شدن طرح مدیریت توأمان آب و برق

اصلاح الگوی کشت، پایه‌ اصلی اجرایی شدن طرح مدیریت توأمان آب و برق

معاون دفتر دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت:اصلاح الگوی کشت یکی از پایه‌های اصلی اجرایی شدن طرح مدیریت توأمان آب و برق است که نشانگر ضرورت همراهی وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رحمانی معاون دفتر دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران در دومین نشست مدیران و رؤسای امور آب شهرستان‌های حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی، گفت: موضوع مدیریت توأمان آب و برق از سال گذشته با حمایت وزارت نیرو و مقام عالی این وزارتخانه درحال اجرایی شدن است و طبق بازدید ۱۰ روز گذشته رئیس جمهور از این وزارتخانه نیز مورد تأکید رئیس جمهوری قرار گرفت.

وی افزود: مدیریت توأمان آب و برق یک انقلاب در مدیریت بهره‌برداری از منابع آبی و برقی به شمار می‌رود و با این مدیریت بسیاری از نواقص از جمله بانک‌های اطلاعاتی برطرف خواهد شد؛ لذا ضرورت اقدام این مدیریت بیش از پیش احساس می‌شود و لازم بود سال‌ها پیش به انجام برسد.

معاون دفتر دیسپاچینگ برقابی شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: سامانه «ساپاد»، سامانه پایش اطلاعات آب و برق برای مدیریت توأمان منابع آب و برق مصرفی چاه‌های کشاورزی طراحی شده و استفاده می‌شود. یکی از پایه‌های اصلی اجرایی شدن موضوع مدیریت توأمان آب و برق همراهی وزارت جهاد کشاورزی است و مواردی از جمله اصلاح الگوی کشت در حیطه اختیار این وزارتخانه است که ضرورت همکاری وزارت جهاد کشاورزی را نشان می‌دهد.

رحمانی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نیز از جمله اقدامات مؤثر در موضوع مدیریت توأمان آب و برق است که باید از طریق تبلیغات، این مهم به مردم شناسانده شود تا همکاری آن‌ها را در این بخش جاری سازد.

کد خبر 5985456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha