لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ نودوسومین روز؛

تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه

تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه

حمله‌های رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و به صورت مداوم شمار شهیدان و زخمی‌های این حمله‌ها نیز در حال افزایش است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: درحالی‌که که تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد، در روزهای اخیر جنگنده‌ها و نیروهای نظامی رژیم شهرهای مختلف کرانه باختری را نیز بمباران می‌کنند و درگیری شدیدی بین مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیستی در این منطقه در جریان است.

حملات کوبنده حزب الله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در موضع صهیونیستی «رویسه العاصی» با موشک‌های کورنت هدف قرار داده و موفق شده نظامیان سوار بر آن را به هلاکت رسانده یا زخمی کند.

علاوه بر این نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف موضع صهیونیستی «مطله» از سوی حزب‌الله لبنان با تسلیحات مناسب هدف گرفته شدند. این عملیات نیز به هلاکت یا زخمی‌شدن نظامیان صهیونیست انجامید.

همچنین حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به موضع صهیونیستی «رادار» در مزارع اشغالی شبعا و همچنین هدف قراردادن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در موضع صهیونیستی «مالکیه» خبر داد.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «المرج»، پادگان «شومیرا» و تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف موضع صهیونیستی «متات» نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف گرفته شد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پادگان صهیونیستی «زرعیت» را نیز با موشک برکان هدف قرار داده و به نظامیان و تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی آسیب وارد کرده است.

با احتساب تمامی این عملیات‌ها، حزب‌الله لبنان طی روز جاری تاکنون ۹ عملیات را علیه موضع‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های شمالی اراضی اشغالی به انجام رسانده است.

همچنین ‏رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که دقایقی پیش منطقه‌های شمالی اراضی اشغالی موشک‌باران شده، آژیر هشدار در چندین شهرک صهیونیستی از جمله «کریات شمونه» و برخی منطقه‌های الجلیل علیا به صدا در آمده و صدای دست‌کم ۱۰ انفجار نیز به گوش رسیده است.

همچنین این رسانه‌ها از هدف‌گرفتن منطقه اشغالی «شتولا» نزدیک مرزهای شمالی اراضی اشغالی از سوی لبنان خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یکی از ساختمان‌های شهرک صهیونیستی «المطله» به صورت مستقیم با موشکِ ضدزرهِ شلیک‌شده از لبنان هدف گرفته شده است.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های عیتا الشعب، رامیا، عیترون، مارون الراس، الناقوره، شبحین، مجدل زون، حولا و الجبین در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

علاوه بر این شهرک‌های الخیام، کفرکلا و میس الجبل نیز از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گلوله‌باران شد که در این میان کفرکلا با گلوله‌های دودزای سنگین هدف گرفته شد.

یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز اطراف شهرک الهباریه در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

حمله‌های رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و به صورت مداوم شمار شهیدان و زخمی‌های این حمله‌ها نیز در حال افزایش است.

ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را در جبالیا واقع در شمال نوار غزه مرتکب شد و با هدف قراردادن این منطقه ۷۰ فلسطینی را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که بیش‌تر قربانیان جنایت جدید رژیم صهیونیستی در جبالیا را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این پس از بمباران یکی از مرکزهای نگهداری از آوارگان در رفح واقع در جنوب نوار غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها فلسطینی دیگر نیز شهید شدند.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که در پی حمله‌های پیاپی توپخانه‌ای و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خان‌یونس از صبح امروز تاکنون ۷۱ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی ساختمان و محوطه بیمارستان شهدا الاقصی در دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار داده‌اند. انتظار می‌رود که در این حمله نیز غیرنظامیان آسیب دیده باشند.

ارتش رژیم صهیونیستی مجتمع‌های مسکونی واقع در شهر غزه و منطقه‌های شمالی این شهر را نیز بمباران کرد. علاوه بر این توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی هم این خانه‌ها را به شدت گلوله‌باران کرد.

نظامیان ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی منطقه معن در جنوب شرق خان‌یونس را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر رییس بیمارستان شهدا الاقصی غزه در کنفرانس خبری مشترک با هیات وابسته به سازمان بهداشت جهانی گفت: چیزی تا وقوع فاجعه باقی نمانده است، به طوری که سازمان بهداشت جهانی نیز از دختربچه‌ای سخن گفته که ۶ روز است چیزی نخورده است.

حمله پهپادی به عین الاسد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه عین الاسد که نظامیان آمریکایی در آن قرار دارند را با پهپاد هدف قرار داده است.

حملات جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست

اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله لبنان بیان کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف فلسطین، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۴۵ بعد از ظهر امروز یکشنبه هفتم ژانویه ۲۰۲۴، مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در جنوب المنار هدف قرار دادند.

همزمان خبرنگار الجزیره از شلیک ۶ موشک به سمت مرکز نظامی الرادار رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

از سوی دیگر اطراف شهرک مارون الراس از سوی توپخانه رژیم صهیونیستی گلوله باران شد.

منابع خبری از پرواز جنگنده های لبنانی بر فراز لبنان خبر دادند.

شمار شهدای حمله های رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۲۸۳۵ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت و کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۱۱۳ نفر شهید و ۲۵۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر رسیده است.

از سوی دیگر پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی گروهی از فلسطینی‌ها را در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار داد که طی آن ۳ نفر شهید شدند.

انهدام نفربر ارتش رژیم صهیونیستی از سوی مبارزان قسام

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس امروز یکشنبه در نود و سومین روز نبرد طوفان الاقصی، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک دستگاه نفربر ارتش صهیونیستی را به طور کامل با موشک یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است. این نفربرها حدود ۱۱ سرنشین دارند.

از سوی دیگر، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در اردوگاه المغازی با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داد.

مبارزان قسام روز گذشته در نود و دویمین روز نبرد طوفان الاقصی از انهدام کلی و جزئی ۸ خودروی زرهی و هلاکت و زخمی شدن ۲۸ افسر و نظامی اسرائیلی خبر داده بودند.

انهدام نفربر ارتش رژیم صهیونیستی از سوی مبارزان قسام

هشدار نخست وزیر قطر به خانواده اسرای صهیونیست درباره تبادل اسرا

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر قطر که در زمینه مذاکرات تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی میانجی‌گری می‌کند، در اظهاراتی جدید از سخت شدن روند تبادل اسرا خبر داده است.

وی خطاب خانواده اسرای صهیونیست گفته است که پس از عملیات ترور صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت، گفت و گو با مقامات حماس دشوار شده است.

وی تاکید کرده است که این عملیات ترور، پیشبرد روند مذاکرات در زمینه تبادل اسرا را سخت کرده است و در شرایط کنونی صحبت کردن با حماس در این موضوع پیچیده‌تر از گذشته شده است.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً در یک عملیات ترور، صالح العاروری معاون اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) به همراه ۶ نفر از یارانش که همگی از مسؤولان مقاومت فلسطین بودند را به شهادت رساند.

هشدار نخست وزیر قطر به خانواده اسرای صهیونیست درباره تبادل اسرا

عملیات تیراندازی در شمال رام الله / یک صهیونیست کشته شد

منابع عبری زبان از وقوع عملیات تیراندازی در منطقه عیون الحرامیه در شمال رام الله خبر دادند. در این عملیات یک خودرو هدف تیراندازی قرار گرفته که طی آن یک صهیونیست کشته شده است.

نظامیان اشغالگر صهیونیستی از ساعاتی پیش به شهر جنین در کرانه باختری یورش برده و مناطقی را در این شهر هدف حمله قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که بالگردهای اسرائیلی هدفی را در شهر جنین بمباران کردند. مبارزان مقاومت با صهیونیست‌ها وارد درگیری‌های شدیدی شده و ضرباتی سخت به آن‌ها وارد کردند.

مبارزان فلسطینی چند بمب در مسیر اشغالگران منفجر کردند که طی آن شماری از نیروهای صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

گردان‌های قسام در جنین هم از کمین محکم برای نظامیان اسرائیلی در جنین خبر داده و تاکید کرد که تلفات زیادی به آن‌ها وارد کرده است.

از طرف دیگر گزارش می‌شود که در حمله پهبادی بامداد امروز یکشنبه اشغالگران صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری، ۶ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

همچنین بنابرگزارش الجزیره، درگیری بین نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیست در شهر نابلس پس از آن روی داد که نیروهای اسرائیلی بامداد امروز یکشنبه به این شهر در کرانه باختری یورش بردند.

یورش و حمله به شهر نابلس، یکی از چند حمله شبانه نظامیان صهیونیستی به کرانه باختری است. خبرنگاران الجزیره در کرانه باختری گزارش می‌دهند که نظامیان صهیونیستی همچنین به شهرهای جنین، الخلیل، قلقلیه، اریحا حمله کردند و نیروهای مقاومت نیز با آنها درگیر شدند.

عملیات تیراندازی در شمال رام الله/ یک صهیونیست کشته شد+ فیلم

هلاکت یک نظامی صهیونیست در جنین طی عملیات جدید مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک نظامی زن اسراییلی از نیروهای گارد مرزی در حمله بامداد امروز به جنین، بر اثر انفجار بمب کشته شده است.

هلاکت یک نظامی صهیونیست در جنین طی عملیات جدید مقاومت+ تصاویر

مبارزان فلسطینی در جریان یورش صهیونیست‌ها به جنین، چند بمب قوی در مسیر خودروهای اشغالگران منفجر کردند که طی آن چند نظامی اسراییلی به شدت مجروح شده بودند.

درگیری شدید مقاومت با نظامیان صهیونیست در جنین

نظامیان اشغالگر صهیونیستی از ساعاتی پیش به شهر جنین در کرانه باختری یورش برده و مناطقی را در این شهر هدف حمله قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که بالگردهای اسرائیلی هدفی را در شهر جنین بمباران کردند. مبارزان مقاومت با صهیونیست‌ها وارد درگیری‌های شدیدی شده و ضرباتی سخت به آن‌ها وارد کردند.

مبارزان فلسطینی چند بمب در مسیر اشغالگران منفجر کردند که طی آن شماری از نیروهای صهیونیستی کشته و زخمی شدند.

گردان‌های قسام در جنین هم از کمین محکم برای نظامیان اسرائیلی در جنین خبر داده و تاکید کرد که تلفات زیادی به آن‌ها وارد کرده است.

شهادت ۱۷ فلسطینی در جنوب غزه

ارتش اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حملات سنگینی قرار داد.

در این حملات تا این لحظه ۱۷ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شهادت ۶ فلسطینی در شهر «جنین»

در حمله پهبادی بامداد امروز یکشنبه اشغالگران صهیونیستی به شهر جنین، ۶ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

اذعان تل‌آویو به هلاکت یک افسر دیگر خود در شمال نوار غزه

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی اذعان کرد که «روی یوشای یوسف مردخای» سرهنگ دوم (۳۱ ساله) از تل آویو در جریان نبرد در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده است.

بر پایه این گزارش، آمار نظامیان به هلاکت رسیده ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات زمینی در غزه به ۱۷۶ نفر و از شروع عملیات طوفان الاقصی به ۵۱۱ نفر رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات غافلگیر کننده طوفان الاقصی با سانسور شدید خبری هر روز به ارائه شماری از تلفات نظامی خود را اقرار می‌کند.

اتخاذ چنین رویکردی از مقامات سیاسی و نظامی تل آویو به علت تعداد بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ غزه و هراس از واکنش‌های بیشتر در سطح داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌گیرد.

در ادامه نبرد گروه‌های مقاومت فلسطین با ارتش اشغالگران، ارتش این رژیم روز شنبه از به هلاکت رسیدن دست کم ۹ نظامی صهیونیست در ۲ عملیات جداگانه در نوار غزه خبر داد.

استقبال گسترده انگلیسی‌ها از طومار اخراج سفیر اسرائیل از لندن

در پی حمایت سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس از نسل کشی در نوار غزه، شهروندان انگلیسی با استقبال گسترده از طوماری که اخیراً در تارنمای انگلیسی Change.org منتشر شده است خواستار اخراج تزیپی هوتوولی، سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شدند.

در پی فراخوان این تارنمای انگلیسی، بیش از ۸ هزار ۴۵۰ شهروند انگلیسی طی یک روز با امضای این طومار خواستار اخراج سفیر این رژیم از انگلیس شدند.

به گزارش وبگاه خبری آناتولی، این طومار که از سوی پلتفرمِ جهانی «برای تغییر» (The World’s Platform for Change) طراحی شده و با گردآوری بیش از ۸۰ هزار امضا طی یک روز با استقبال گسترده روبه‌رو شده، با تاکید بر اینکه سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس از نسل‌کشی حمایت کرده، خواستار اخراج وی از لندن شده است.

در بخشی از بندهای این طومار آمده است: در حالی که پاکسازی قومی غزه و کرانه باختری ادامه دارد، سفیر رژیم اسرائیل به صراحت از زبان نسل‌کشی استفاده کرده و از انجام یک اقدام نسل‌کشی حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، بر اساس قوانین انگلیس، زمانی که امضاءکنندگان و حامیان یک طومار در این کشور از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کنند، خواسته‌ای که در آن طومار مطرح شده است باید مورد بحث و بررسی نمایندگان پارلمان این کشور قرار گیرد.

این در حالی است که سفیر رژیم صهیونیستی در لندن که به خاطر دیدگاه‌های سرسختانه‌اش شناخته می‌شود، پیشتر نیز به صراحت با حمایت از رژیم اسرائیل ایده راه‌حل دو کشوری را رد کرده بود.

کد خبر 5987447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha