۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰

یک مسوول در شرکت مدیریت منابع آب ایران:

تأمین آب شرب مشهد یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نیرو است

تأمین آب شرب مشهد یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نیرو است

مشهد- رییس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: یکی از اولویتهای اصلی وزارت نیرو، تأمین آب شرب مشهد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی پوراحمد بعدازظهر دوشنبه در جریان بازدید از طرح انتقال آب از کوه‌های هزارمسجد به مشهد اظهار کرد: مذاکره با مسؤولان کشور ترکمنستان برای عدم استفاده از آب سد دوستی توسط ۲ کشور و ذخیره آن برای زمان اوج مصرف تابستان پیش رو در حال انجام است.

رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: سد دوستی از منابع اصلی تأمین کننده آب مشهد است.

وی اضافه کرد: همه ظرفیت‌های وزارت نیرو به کار گرفته شده تا در تابستان آینده آب مشهد قطع نشود و انتقال آب از دریای عمان نیز از جمله طرح‌های بلندمدت تأمین آب مشهد است که اولویت اصلی آن تأمین آب مورد نیاز صنایع است.

پوراحمد گفت: برای مصرف آب شرب مشهد نیز ۵۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت انتقال این طرح پیش بینی شده و این طرح به سرعت در حال اجراست.

رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: طرح انتقال آب از هزار مسجد به مشهد نیز از طرح‌های مورد توجه وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح سد شوریجه سرخس نیز مورد تاکید است که برای اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تأمین شده است و این سد با ظرفیت تأمین ۲۰ میلیون متر مکعب آب برای مشهد تا خرداد سال آینده آبگیری می‌شود.

پوراحمد تاکید کرد: یکی از اولویتهای اصلی وزارت نیرو، تأمین آب شرب مشهد است و به صورت هفتگی جلسات مرتبط با آن برگزار می‌شود.

کد خبر 5989219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha