۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان:

پویایی بازارکار در گرو تربیت نیروی کار متخصص و ماهر است

 پویایی بازارکار در گرو تربیت نیروی کار متخصص و ماهر است

سنندج_سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: پویایی بازارکار و افزایش بهره‌وری تولیدات در گرو تربیت نیروی کار متخصص و ماهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی علوی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با هیأت رئیسه نظام مهندسی این استان اظهار کرد: یکپارچه‌سازی همکاری در بخش دولتی و خصوصی بویژه سازمان نظام مهندسی می‌تواند موفقیت آموزش در بخش‌های مختلف را تضمین کند.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی بازار محور گفت: توانمند سازی نیروی کار و تربیت نیروی متخصص و کارآمد رمز ماندگاری این نیرو در بازار کار و کمک به افزایش تولید و بهره وری صنایع کوچک و بزرگ است.

علوی افزود: تدوین سند مهارتی سه ساله با رویکرد محلی و منطقه‌ای با هدف شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌های همه شهرستان‌های استان اجرا شده و با اتمام سند پنج ساله در راستای گام دوم سازمان فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های مهارت غیر رسمی شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه در راستای یکپارچه سازی آموزش مهارت‌سازی با هدف ایجاد وحدت رویه در امر آموزش اقدام می‌شود، یادآور شد: بازنگری در مشاغل در استانداردهای آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل موجود و تدوین استانداردهای آموزشی مشاغل نوظهور می‌تواند گامی مهم به سوی دستیابی به بازار کاری پویا و تخصص محور باشد.

وی بیان کرد: سنجش مهارت یکی از مهم‌ترین اقدامات فنی و حرفه‌ای استان کردستان است که صلاحیت حرفه‌ایی مورد سنجش قرار می‌گیرد و در حال حاضر در مرکز استان این مرکز به عنوان مصوبه سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) احداث و دایر است.

در ادامه اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان کردستان با اعلام رضایت خود از برگزاری دوره آموزشی اخیر کاربر فیبر نوری خواستار تعامل و همکاری دو جانبه با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در ابعاد مختلف آموزشی نیروهای تحت پوشش خود شدند.

کد خبر 5989751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha