۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳

اجرای نمایش کَل از چهارمحال و بختیاری در جشنواره تئاتر فجر

اجرای نمایش کَل از چهارمحال و بختیاری در جشنواره تئاتر فجر

شهرکرد-معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه در بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام فرجی امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نمایش کَل به نویسندگی و کارگردانی مصطفی محمدی‌دوست با ۱۲ نمایش صحنه‌ای پذیرفته شده در بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی برگزار می‌شود، به رقابت می‌پردازد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نمایش ۴۰ دقیقه‌ای کل به صورت فیزیکال طراحی شده و با الگوبرداری از یک داستان کهن بختیاری، تأثیرات منفی شکار بر زندگی مردم را به تصویر می‌کشد، افزود: این نمایش در سال ۱۴۰۱ به عنوان اثر برگزیده جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت آفتاب نیز انتخاب شد.

وی ادامه داد: در نمایش صحنه‌ای کل ۱۲ هنرمند از گروه نمایشی آستاره اجرای نقش‌ها را برعهده دارند که ۶ نفر از آنان دارای معلولیت‌های بینایی، ذهنی، جسمی حرکتی و کوتاه قامتی هستند.

فرجی برابر سازی فرصت‌ها، تلفیق اجتماعی و مشارکت حداکثری افراد دارای معلولیت در برنامه‌های نمایشی کشور را از اهداف بخش فراگیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان کرد و گفت: بر اساس زمان‌بندی اعلام شده برای این بخش از جشنواره، نمایش کل دوم بهمن در تالار هنر تهران به روی صحنه خواهد رفت.

گفتنی است چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامد سقایان در بخش‌های مختلف از ۲۶ دی آغاز می‌شود.

کد خبر 5993075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha