۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

معاون دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:

ساختار جدید با تشکیل دانشکدگان در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی

ساختار جدید با تشکیل دانشکدگان در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت تسریع شکل‌دهی دانشکدگان در استان‌ها و واحدهای دانشگاهی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مشترک هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

همایون در این نشست با اشاره به تغییرات ساختاری مورد نیاز در حوزه علوم انسانی و هنر گفت: ساختار جدید با تشکیل دانشکدگان در مجموعه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و بر این اساس سه مجموعه دانشکدگان جامعه و حکمرانی؛ فرهنگ و تمدن، هنر و رسانه هر یک با وجود ۶ گروه آموزشی درزیر مجموعه خود شکل گرفته است که این ساختار در واحدهای دانشگاهی با بررسی میدانی که توسط کارشناسان فنی این حوزه انجام می‌پذیرد به تشکیل و تصویب دانشکده‌های مذکور منجر خواهد شد.

وی بر ضرورت تسریع شکل دهی دانشکدگان در استان‌ها و واحدهای دانشگاهی تاکید کرد و افزود: علاوه بر وجود دانشکده‌ها و ساختار دانشکدگان در دانشگاه، اندیشکده‌های علوم انسانی و هنر نیز یکی از زیربخش‌های مهم در معاونت علوم انسانی و هنر است که این معاونت اصرار و تاکید ویژه‌ای بر ایجاد این اندیشکده‌ها در واحدهایی که دارای ظرفیت و قابلیت ایجاد آن هستند، دارد.

محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این نشست به ظرفیت‌های موجود در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فارس اشاره کرد و گفت: در واحدهای بزرگی همچون شیراز و مرودشت امکان ایجاد و تصویب ۳ دانشکده موضوعی حوزه علوم انسانی و هنر وجود دارد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست حسن سلطانی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به ضرورت توجه خاص به بیانیه تعلیم و تربیت دانشگاه گفت: بیانیه تعلیم و تربیت چکیده و خلاصه‌ای از تمام آن چیزی است که یک دانشگاه اسلامی از اقطاب اثرگذار خویش انتظار دارد.

وی افزود: در دانشگاه سه قطب اثرگذار استاد، دانشجو و کارمند و در کنار آنها خانواده‌های این عزیزان عناصر مهمی را تشکیل می‌دهند که با نگاه تعلیم و تربیت اسلامی به آنها می‌توان به یک دانشگاه جامع و کامل به لحاظ تربیتی دست یافت.

کد خبر 5993232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha