پارلمان عراق:

اخراج اشغالگران خارجی تصمیم ثابت دولت و ملت عراق است

اخراج اشغالگران خارجی تصمیم ثابت دولت و ملت عراق است

بعد از تأکید نخست‌وزیر عراق، رییس موقت پارلمان عراق نیز اعلام کرد که اخراج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق تصمیم مبنایی و ثابت عراقی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، محسن المندلاوی رئیس موقت پارلمان عراق اعلام کرد که مصوبه این پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای ائتلاف از کشور یک مصوبه مبنایی و ثابت است. وی از نخست وزیر عراق خواست که این مصوبه را اجرا کند.

روابط عمومی پارلمان عراق امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که المندلاوی در ابتدای جلسه پارلمان که دیروز شنبه برگزار شد، تاکید کرد که مصوبه پارلمان در خصوص پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق یک مصوبه مبنایی و ثابت است که مورد پذیرش ملت عراق و دولت این کشور قرار دارد.

وی ضمن درخواست از نخست وزیر عراق برای اجرای این تصمیم و پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در عراق، از وی خواست که توانمندی‌های نیروهای امنیتی عراق را تقویت نماید.

السودانی نخست وزیر عراق چند روز قبل در گفت‌وگوی اختصاصی با رویترز تاکید کرد که این کشور به دنبال اخراج نیروهای ائتلاف بین‌المللی به شکل سریع و منظم است. وی حضور این نیروها در عراق را باعث بی‌ثباتی در این کشور دانست، اما در عین حال زمانی برای خروج نهایی نیروها از عراق اعلام نکرد.

پارلمان عراق در ژانویه ۲۰۲۰ مصوبه الزام دولت برای اخراج نیروهای خارجی از این کشور و لغو توافقنامه امنیتی با آمریکا را تصویب کرد.

کد خبر 5994206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha