۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷

در ۹ ماهه ابتدایی سال انجام شد؛

جلوگیری از ۱۲۹۹ تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی استان قزوین

جلوگیری از ۱۲۹۹ تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی استان قزوین

قزوین- رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۹ ماه سال جاری از ۱۲۹۹ تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی استان جلوگیری شده و ۷۳ ساخت و ساز غیر مجاز نیز در این مدت قلع و قمع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی در ۹ ماهه سال جاری اظهار کرد: با پی گیری دستگاه‌های متولی و ورود مجموعه قضائی استان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، از یک هزار ۲۹۹ مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی جلوگیری گردید و اراضی به وضع سابق اعاده شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه قضائی در کنار دستگاه‌های متولی به صورت جدی با سودجویان و متخلفان برخورد می‌کند؛ گفت: در ۹ ماه سال جاری ۷۳ مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در استان قلع و قمع شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: با حمایت مجموعه قضائی استان و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در همین بازه زمانی نیز ۳۱۳ از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با ارزش ریالی ۶۲۷ میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف گردید.

شعبانی افزود: در راستای صیانت از حقوق‌عامه و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها با پیگیری‌های دستگاه قضائی بیش از ۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان در ۹ ماهه سال جاری آزاد سازی گردید و تعداد ۲۶۰ حلقه چاه غیر مجاز نیز پلمپ و مسلوب المنفعه شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان تاکید کرد: دستگاه قضائی با هرگونه اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و… جهت جلوگیری از بروز خسارت به اموال عمومی و منابع طبیعی با جدیت برخورد کرده و دستگاه‌های متولی هم مکلف به افزایش نظارت‌ها در این زمینه هستند که در صورت کم کاری باید پاسخگوی باشند.

کد خبر 5995398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha