۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹

رییس پلیس راهور کرج عنوان کرد؛

انتقال ۲۵۰خودرو به تعمیرگاه در کرج به دلیل نداشتن مولفه های ایمنی

انتقال ۲۵۰خودرو به تعمیرگاه در کرج به دلیل نداشتن مولفه های ایمنی

کرج- رییس پلیس راهور کرج مدیریت ترافیک را یکی از اثربخش‌ترین راهکارهای کاهش آلودگی برشمرد و گفت: بیش از ۲۵۰ خودرو به دلیل نداشتن مولفه های ایمنی و زیست محیطی به تعمیرگاه منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یونس نیکوکار عصر دوشنبه در همایش روز هوای پاک که در مرکز همایش‌های شهدای پردیس کرج برگزار شد، با اشاره به دغدغه مسؤولین استان البرز و شهر کرج در خصوص ترافیک و آلودگی هوا گفت: ترافیک یکی از مؤلفه‌های اصلی محیط زیست است که می‌تواند در آلودگی هوا تأثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: بالغ بر ۴۰ میلیون دستگاه وسیله نقلیه در کشور شماره گذاری شده که از این تعداد ۲۷ میلیون دستگاه خودروی سواری و ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت هستند؛ این آمار نشان می‌دهد که حجم وسایل نقلیه با جمعیت همخوانی ندارد. در کشور به ازای هر چهار نفر یک وسیله نقلیه و در استان البرز به ازای هر دو نفر یک وسیله نقلیه داریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج با بیان اینکه البرز نیم درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده و ۱۸ و نیم درصد ترافیک کل کشور در این استان در جریان است، مطرح کرد: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی برای هوشمندسازی شهر انجام شده که از جمله آنها می‌توان به نصب دوربین‌های پلاک خوان در ۵۱ نقطه از شهر کرج و رصد آنلاین معاینه فنی خودروها توسط آنها اشاره کرد.

سرهنگ نیکوکار از اعمال قانون بالغ بر ۷۵۰ هزار خودرو به وسیله این دوربین‌ها به دلیل نداشتن معاینه فنی خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۶۴ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۳ تردد در البرز ثبت شده که بیشترین آمار مربوط به کلانشهر کرج است. موضوع محیط زیست مؤلفه‌های بسیاری دارد که در این میان مدیریت ترافیک از وظایف ذاتی پلیس راهور است.

مدیریت ترافیک یکی از اثربخش ترین راهکارهای کاهش آلودگی

وی با اشاره به معاینه فنی خودروها از دو بعد سلامت فنی و ایمنی وسیله نقلیه و نیز مباحث زیست محیطی آن بیان کرد: روزانه با خودروهای دودزایی مواجه هستیم که ۶ ماه قبل معاینه فنی را اخذ کرده‌اند اما به دلیل از بین شرایط فنی و ایمنی، معاینه فنی و الگوهای زیست محیطی آنها از بین رفته است که با آنها برخورد می‌شود زیرا فقط داشتن معاینه فنی ملاک پلیس نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج اعلام کرد: امسال از زمان ابلاغ کارگروه محیط زیست استانداری، بالغ بر ۲۵۰ دستگاه خودرو به دلیل نداشتن مؤلفه‌های ایمنی و زیست محیطی و دودزا بودن به تعمیرگاه منتقل شدند. ترافیک امروز جزو لاینفک زندگی افراد شده و با توجه به توسعه شهرها و افزایش جمعیت و تعداد خودروها این وضعیت روز به روز دشوارتر می‌شود.

سرهنگ نیکوکار مدیریت ترافیک را یکی از بهترین و اثربخش ترین اقدامات در این زمینه دانست و اظهار کرد: در این راستا نگاه مدیریت شهری به سمت انسان محور بودن است یعنی باید کاری کنیم مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند که لازمه این امر ایجاد زیرساخت‌های مربوطه است. در این راستا طرح ایجاد خط بی آر تی از میدان حصارک تا میدان شهید سلطانی اجرا می‌شود.

وی استاندارد کردن خودروها و سوخت مورد نیاز آنها و استفاده از خودروهای هیبریدی را یکی دیگر از راهکارهای مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواند و مطرح کرد: پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا طرح زوج و فرد و در بلند مدت طرح دائم ترافیکی در شهر اجرا شود که در صورت تحقق این امر، وضعیت ترافیکی هسته مرکزی شهر بهبود می‌یابد.

کد خبر 5995627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha