۲۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۵

مسوول برگزاری رویداد دانش آموزی نگاره:

بزرگ‌ترین رویداد آموزشی و هنری «هدا» در زنجان آغاز شد

بزرگ‌ترین رویداد آموزشی و هنری «هدا» در زنجان آغاز شد

زنجان-مسوول برگزاری رویداد دانش آموزی نگاره از آغاز به کار بزرگ‌ترین رویداد آموزشی و هنری با عنوان «هدا» در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن گنج‌خانی صبح سه شنبه در آئین افتتاحیه مسؤول برگزاری رویداد دانش آموزی نگاره، از آغاز به کار بزرگ‌ترین رویداد آموزشی و هنری با عنوان «هدا» خبر داد و گفت: این رویداد روز یکشنبه (۲۴ دی‌ماه) با حضور مسؤولان ملی و استانی در سالن نور ابهر آغاز به کار کرد.

وی یکی از اساسی‌ترین آسیب‌ها در منطقه و استان زنجان را نداشتن آشنایی کامل هنرجویان و حتی هنرآموزان در مورد رشته‌های تحصیلی و کیفیت آموزشی عنوان کرد و افزود: همین امر باعث شده است تا افراد در مورد آینده رشته تحصیلی خود اطلاعاتی نداشته و بالطبع اطلاعاتی از شغلی که می‌توانند در آن مشغول باشند نیز ندارند که این موضوع بیشتر در مورد رشته‌های هنری صادق است.

این مسؤول با یادآوری اینکه مساله بعدی که در مورد رشته‌های فنی و هنری باید گفت، این است که هنرآموزانی داریم که در رشته تخصصی خود تدریس نمی‌کنند و دبیران دروس، تخصصی نیستند، اظهار کرد: این موضوع نیز به نبود نیروی انسانی کافی در این نهاد و نیز کمبود امکانات آموزشی در رشته‌های هنری برمی‌گردد.

گنج‌خانی با اشاره به اینکه مورد بعدی که جرقه‌ای برای ورود به این مسئله برای ما و تیم ایده‌پردازی نگاره ایجاد کرد، نبود کارگاه و دوره‌هایی برای هنرآموزان و هنرجویان است که خلا نداشتن اطلاعات را برطرف می‌کند، خاطرنشان کرد: این مورد نیز به نگاه کم‌فروغ ستادی به هنرستان‌ها و البته دلیل دیگر آن کمبود نیروی انسانی فعال و دارای سطح علمی بالا در این زمینه موضوع است.

مسؤول برگزاری رویداد دانش آموزی نگاره در خصوص مدل اجرایی طرح، متذکر شد: مرحله اول طرح «هدا» تبیین و توضیح هر کدام از رشته‌ها است که منجر به ارائه آموزش‌های تخصصی (حضوری یا غیرحضوری) می‌شود. همچنین شاهد راهبری دانش‌آموزان به بازار کار منطبق با رشته‌های تحصیلی خواهیم بود که نتیجه آن کمک به تولید آثار فاخر و ایجاد انگیزه و امید در بین نوجوانان است.

گنج‌خانی با یادآوری اینکه این رویداد به صورت رایگان برای هنرآموزان و هنرجویان برگزار می‌شود، عنوان کرد: رویداد «هدا» در مرحله آغازین خود با دو هنرستان دخترانه در ابهر فعالیت می‌کند که در ادامه، سایر هنرستان‌ها و هنرآموزان را نیز در بر خواهد گرفت.

کد خبر 5995878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha