لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوسومین روز؛

شلیک ۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی

شلیک ۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی

مقاومت لبنان شامگاه امروز چهارشنبه حمله های سنگین موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی انجام داد و آژیر خطر در ۱۰ منطقه به صدا درآمده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی بمباران منازل مسکونی نوار غزه طی بامداد امروز ده‌ها شهید برجای گذاشته است که نیروهای مقاومت فلسطین در این باریکه و کرانه باختری با مقاومت در برابر عناصر اشغالگر آن‌ها را هدف قرار دادند.

شلیک ۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که در واکنش به جنایت‌های صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و ترور فرماندهان شهید این گردان‌ها و برادرانشان در حومه جنوبی بیروت، با ۲۰ موشک از سمت لبنان پادگان «لیمان» در الجلیل غربی واقع در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

علاوه بر این نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در محور شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه از سوی مبارزان قسام با خمپاره سنگین هدف گرفته شدند.

همچنین گردان‌های قسام ۲ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «معن» واقع در جنوب شرق خان‌یونس، یک نفربر مهندسی صهیونیستی را در «جبل الریس» واقع در شهرک تفاح شهر غزه و یک تانک صهیونیستی دیگر را در شهرک الکرامه واقع در شمال غرب شهر غزه با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داد.

علاوه بر این، گروهی از تکاوران ارتش رژیم صهیونیستی نیز در یکی از خانه‌های شهرک الکرامه در کمین مبارزان قسام گرفتار شدند و با انفجار بمب‌های ضدنفر مواجه شدند.

همچنین مبارزان قسام پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را در محدوده شهرک رضوان شهر غزه با گلوله‌های ضدنفر هدف قرار دادند و آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

در شهرک شیخ رضوان شهر غزه نیز مبارزان قسام یک نظامی صهیونیست را که برفراز یکی از جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار داشت به هلاکت رساندند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف دانشکده علوم و تکنولوژی در جنوب خان‌یونس را با موشک هدایت‌شونده «مالوتکا» هدف قرار داده است.

حمله های سنگین موشکی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در مزارع اشغالی شبعا از سوی رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان با چند موشک «برکان» هدف قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در «تل شعر» با تسلیحات موشکی هدف قرار داد و به آنان آسیب وارد کرد.

تجمع نظامیان اشغالگر صهیونیست در اطراف موضع صهیونیستی «الراهب» در برابر روستای عیتا الشعب در جنوب لبنان نیز از سوی رزمندگان حزب‌الله هدف قرار داده شد.

علاوه براین رزمندگان حزب‌الله لبنان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف موضع صهیونیستی «العباد» هدف قرار دادند و به آنان آسیب زدند.

خبرنگار المیادین نیز از حمله موشکی از سمت لبنان به سوی الجلیل غربی خبر داد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که ۱۰ موشک از جنوب لبنان به سوی موضع‌های ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل غربی شلیک شده است.

رسانه‌های عبری زبان هم از احتمال رخنه پهپادی از آسمان لبنان به اراضی اشغالی خبر دادند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که چند موشک ضدتانک نیز به سوی منطقه اشغالی «گلادیولا» شلیک شده است. این منابع مدعی شدند که ارتش رژیم صهیونیستی محل پرتاب موشک را هدف قرار داده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که ۲ موشک از سمت لبنان به سوی شهرک صهیونیستی «المطله» در الجلیل علیا شلیک‌شده و به آن اصابت کرده است. این شبکه مدعی شد که این حمله تلفاتی را در پی نداشته است.

آژیر هشدار در موضع صهیونیستی «المطله» در الجلیل علیا نزدیک مرز لبنان و منطقه‌های صهیونیستی «بتسات»، «راس الناقوره»، «شلومی» و «لیمان» به صدا درآمد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که دود از کوه «میرون» در الجلیل علیا به هوا خاسته است.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ۲ حمله هوایی اطراف شهرک «حولا» در بخش شرقی مرزهای جنوبی لبنان را بمباران کردند.

حد فاصل شهرک‌های صهیونیستی عیتا الشعب و رامیا در جنوب لبنان نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز شهرک‌های البستان و المروحین و اطراف شهرک‌های الخیام، کفرشوبا، الهباریه و راشیا الفخار را گلوله‌باران کرد.

آمار جدید شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

براساس این بیانیه، آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه در صد و سومین روز جنگ از روز هفتم اکتبر تاکنون به ۲۴ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است.

همچنین در این حملات وحشیانه تاکنون ۶۱ هزار و ۵۰۴ فلسطینی زخمی شده‌اند.

مبارزان مقاومت فلسطین نظامیان و تانکهای دشمن صهیونیست را در غزه هدف قرار دادند

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) عملیات‌های جدیدی را علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های مختلف نوار غزه به انجام رساندند.

گردان‌های قسام تاکید کرد که مبارزان این گردان‌ها در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه ۶ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی و یک نفربر ارتش این رژیم را منهدم کرده‌اند.

همچنین مبارزان گردان‌های قسام در عملیاتی مشترک با مبارزان گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه المغازی با بمب ضدزره منهدم کردند.

علاوه بر این تک‌تیراندازان قسام در این اردوگاه، موفق شدند ۴ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار بدهند.

۷ نظامی صهیونیست نیز که در یکی از خانه‌های اردوگاه المغازی سنگر گرفته بودند از سوی مبارزان قسام با گلوله «تی بی جی» هدف قرار گرفتند و سپس در نبرد تن به تن با مبارزان قسام به هلاکت رسیدند.

گروه دیگری از نظامیان صهیونیست نیز که در یکی از مسجدهای این اردوگاه سنگر گرفته بودند نیز پس از آنکه از سوی گردان‌های قسام با بمب ضدنفر هدف قرار گرفتند به هلاکت رسیدند.

همچنین گردان‌های قسام نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در محورهای پیشروی اردوگاه المغازی با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

قسام همچنین با خمپاره مواضع نظامیان دشمن صهیونیست را هدف قرار داد.

گردان‌های قدس نیز اعلام کرد که صبح امروز نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب غرب غزه با موشک هدف قرار داده است.

مبارزان گردان‌های قدس در شرق نوار غزه نیز موفق شدند یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را در جریان عملیاتی اطلاعاتی در اختیار بگیرند.

همچنین خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که درگیری‌های سنگینی میان مبارزان مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در جبالیا واقع در شمال نوار غزه در جریان است.

منابع فلسطینی نیز بیان کردند که مبارزان مقاومت فلسطین در شهرک المناره در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه به شدت با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند.

حماس حمایت تسلیحاتی آلمان از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

«باسم نعیم» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم دولت آلمان برای ارسال ده‌ها هزار گلوله تانک برای ارتش رژیم صهیونیستی را شدیداً محکوم کرد.

باسم نعیم اظهار داشت که آلمان با این کار شریک مستقیم جنگ و جنایت علیه ملت فلسطین خواهد بود و مسئولیت سیاسی و اخلاقی جنایات جنگی رژیم جنایتکار اسرائیل و نسل‌کشی آن در نوار غزه متوجه این کشور نیز خواهد بود.

نعیم تصریح کرد که آلمان از تجربه‌های گذشته درس نگرفته و بار دیگر در مسیر تاریخ پر از اشتباه و خطای خود در حق بشریت گام برمی‌دارد.

وی گفت ملت فلسطین هرگز کسانی را که در این جنگ علیه مردم غزه شریک بودند یا از دشمن جنایتکار که همه نوع جنایتی را علیه آنان مرتکب شده حمایت کردند. نه فراموش خواهد کرد و نه خواهد بخشید.

حماس حمایت تسلیحاتی آلمان از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

رسانه‌های صهیونیست: کابینه جنگی اسرابیل فروپاشیده است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که کابینه جنگی اسراییل در خصوص نحوه بازگرداندن اسرای اسراییلی دچار فروپاشی شده، در حالی که به مرور زمان خطرات زنده بودن این اسرا افزایش پیدا می‌کند.

این رسانه‌ها به سردرگمی گسترده در سطوح عالی ارتش و سرویس جاسوسی شاباک اذعان و ضمن تلاش برای القای این نکته که جنگ غزه تاکنون دستاوردهایی برای اسراییل داشته است، مدعی شدند که ملاحظات سیاسی نخست‌وزیر اسراییل، می‌تواند منجر به از دست رفتن دستاوردهای جنگ غزه شود.

این رسانه‌ها همچنین به عملیات حزب الله لبنان در سرزمین‌های شمالی نیز اشاره و تاکید کرده‌اند که حزب الله کمربند آتش به وسعت چند کیلومتر از مناطق مرزی ایجاد کرده، ولی اعضای کابینه با اظهارات پوشالی به آنها جواب می‌دهند.

از سوی دیگر «اسحاق بریک» افسر سابق صهیونیستی در روزنامه هآرتص اعلام کرد که جنگ اسراییل در اردوگاه‌های آوارگان در شهر رفح که متراکم‌ترین اردوگاه‌های آوارگان در خاورمیانه است و در طول مرزهای مصر با نوار غزه قرار دارد، امکان‌پذیر نیست و هر گونه تلاش ارتش اسراییل برای تحت کنترل گرفتن این اردوگاه‌ها باعث کشتار جمعی غیرنظامیان غزه می‌شود و آمریکا و دنیا اجازه این کار را به اسراییل نمی‌دهد.

وی با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی در حال حاضر هیچ راه حلی برای تونل‌های موجود در محور فیلادلفیا ندارد، تاکید کرد که از بین بردن این تونل‌ها نیازمند احداث دیواری به طول ۱۳ کیلومتر و عمق ۴۰ متر در داخل نوار غزه است و حماس مطلقاً اجازه چنین کاری را نخواهد داد. البته امکان فنی احداث این دیوار در طرف مصری وجود دارد، اما مصری‌ها تاکنون با این موضوع موافقت نکرده‌اند.

بریک ابراز داشت که ارتش اسراییل نتوانسته دو هدف جنگ یعنی ریشه کن کردن حماس و از بین بردن توان نظامی و حاکمیتی آن و همچنین بازگرداندن اسرای اسراییلی را محقق کند، علاوه بر اینکه شکست در تحقق اهداف جنگ هزینه‌های بسیار زیادی برای اسراییل دارد.

این تحلیلگر ارشد نظامی اسراییل نوشت که تل‌آویو برای اینکه چنین هزینه سنگینی را پرداخت نکند، باید رفتار خود را تغییر داده و از شهر خان یونس و اردوگاه‌های مرکز غزه خارج شود و محاصره این مناطق را از خارج آن ادامه داده و عملیات دقیق و یورش به نیروهای حماس را به صورت مقطعی و با استفاده از اطلاعات جاسوسی انجام دهد.

این تحلیلگر صهیونیست هدف اسراییل از آزادسازی اسرای اسراییلی را قابل تحقق دانست، ولی تاکید کرد که تحقق این موضوع از طریق توافق با حماس ولو با هزینه توقف اقدامات جنگی در غزه امکان‌پذیر است تا به این ترتیب اسراییل از اهدافی که تعیین کرده، دست خالی باز نگردد.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هآرتص دیروز نوشته بود که هزینه تبادل اسرای اسراییل با مقاومت فلسطین در غزه این است که کابینه و ارتش اسراییل شکست خود را می‌پذیرند و اذعان می‌کند که اهداف تعیین شده سطوح سیاسی و نظامی خود از جنگ را تأمین نکرده است. این موضوع باعث تعمیق اختلافات داخلی بین سردمداران اسراییل خواهد شد.

پیش از این تامیر هایمن مدیر آکادمی مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سرویس جاسوسی أمان تاکید کرده بود که با گذشت ۱۰۰ روز از جنگ غزه و شکست اسراییل در تحقق هدف مربوط به ریشه کن کردن حماس، اسراییل باید هزینه‌های سیاسی سنگینی را بپردازد.

رسانه‌های صهیونیست: کابینه جنگی اسرابیل فروپاشیده است

ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی: هرگز نمی توانیم حماس را نابود کنیم

«اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه عبری زبان هاآرتص اذعان کرد: ما هرگز نخواهیم توانست حماس را نابود کنیم. هر روز که می‌گذرد تحقق این هدف بیش از پیش ناممکن می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر به درگیری‌ها در خان یونس و اردوگاه‌های مرکزی ادامه دهیم صدها کشته و هزاران زخمی در میان نظامیان اسراییلی برجای خواهد ماند.

به تازگی نیز ایهود لاوی مقام سابق موساد در سخنانی اعلام کرده است که فشار نظامی تل آویو و جنگ علیه غزه تنها به کشته شدن اسرای اسراییلی منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد که فشارهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به توافق منجر نخواهد شد بلکه تنها باعث کشته شدن اسرای اسراییلی در غزه می‌شود.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که برآوردهای ارتش حاکی از آن است که جنبش حماس تا ماه‌ها قادر به ادامه حمله‌های موشکی از نوار غزه به اراضی اشغالی خواهد بود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته گزارش داد که «جدعون ساعر» یکی از اعضای کابینه جنگ این رژیم اذعان کرده که تل آویو هنوز فاصله بسیار زیادی با نابودی جنبش حماس دارد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به تازگی در گزارشی نوشت که پس از گذشت ۱۰۰ روز از جنگ در غزه، برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اکثر مبارزان و رهبران جنبش حماس در نوار غزه همچنان در قید حیات هستند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که محافل صهیونیستی در انتظار تحقق اهداف ادعایی نتانیاهو در پی آغاز جنگ علیه غزه بودند.

هرگز نمی توانیم حماس را نابود کنیم

برجای ماندن ده‌ها شهید در بمباران منازل مسکونی نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته حمله‌های خود را از زمین و هوا علیه بخش‌های مختلف نوار غزه شدت داده است.

توپخانه ارتش رژیم اشغالگر به صورت وحشیانه ای اردوگاه‌های البریج و المغازی را که پناهگاه آوارگان فلسطینی در مرکز نوار غزه است هدف حمله‌های خود قرار داد.

در جریان بمباران منازل مسکونی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه نیز دست کم هفت فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده اند.

برجای ماندن ده‌ها شهید در بمباران منازل مسکونی نوار غزه

حمله‌های رژیم صهیونیستی بخش‌های نزدیک به بیمارستان ناصر در خان یونس را نیز دربرگرفته است. بمباران یک منزل مسکونی در رفح واقع در جنوب نوار غزه چند شهید و زخمی برجای گذاشته است.

الجزیره نیز گزارش داد که در جریان بمباران تعدادی از منازل مسکونی در غرب خان یونس دست کم ۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

حمله‌های توپخانه ای شدید ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را نیز دربرگرفته است.

نبرد شدید نیروهای فلسطینی با عناصر متجاوز در جنوب غزه

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین با عناصر اشغالگر در نوار غزه حکایت دارد.

بر اساس این گزارش‌ها، نیروهای فلسطینی با عناصر متجاوز در محور خان یونس واقع در جنوب نوار غزه درگیر شده اند.

این درگیری‌ها به صورت شدید در محور مذکور تاکنون ادامه داشته است.

نیروهای فلسطینی تلاش می‌کنند مانع پیشروی عناصر متجاوز به سمت بیمارستان ناصر در خان یونس شوند. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده اطراف بیمارستان را هدف حمله‌های توپخانه ای خود قرار داده است.

صهیونیست‌ها با قطع خطوط ارتباطی بحران غزه را وخیم‌تر می‌کنند

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه اعلام کرد که اقدام اشغالگران صهیونیست در قطع خطوط ارتباطی و شبکه اینترنت در این باریکه برای هفتمین بار از آغاز حمله به این منطقه تاکنون تکرار شده است.

این نهاد دولتی تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست با قطع تعمدی خطوط ارتباطی در نوار غزه به صورت کامل می‌کوشند نسل کشی فلسطینی‌ها را در این باریکه تکمیل کنند. این جنایت برای چندمین روز پیاپی در نوار غزه تکرار شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه تصریح کرد: قطع خطوط ارتباطی و اینترنت در این باریکه به معنی وقوع فجایعی است که زندگی فلسطینی را در این منطقه تهدید می‌کند. تعداد زیادی از شهدا و زخمی‌ها وجود دارند که بدون وجود شبکه‌های ارتباطی نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

این دفتر دولتی تاکید کرد: این روند باعث می‌شود تعداد شهدا در نوار غزه به صورت گسترده‌ای افزایش پیدا کند. رژیم صهیونیستی به دنبال وخیم‌تر کردن اوضاع انسانی در نوار غزه با قطع خطوط ارتباطی است.

حمله موشکی اشغالگران در کرانه باختری

این در حالی است که اشغالگران صهیونیست طی ساعت‌های گذشته به صورت گسترده به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.

عناصر رژیم صهیونیستی با یورش اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس در کرانه باختری اقدام به تخریب خیابان‌های این اردوگاه کردند.

برجای ماندن ده‌ها شهید در بمباران منازل مسکونی نوار غزه

پهپادهای جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به صورت گسترده بر فراز اردوگاه بلاطه به پرواز درآمدند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که یک پهپاد اسرائیلی یک خودرو در نزدیکی اردوگاه بلاطه را هدف حمله موشکی قرار داد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست مانع رسیدن نیروهای امدادی به خودروی مذکور در نزدیکی خیابان القدس شده اند.

هدف قرار گرفتن متجاوزان توسط نیروهای مقاومت فلسطین

منابع آگاه در گفتگو با شبکه المیادین گزارش دادند که درگیری‌هایی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در اطراف اردوگاه بلاطه واقع در نابلس به وقوع پیوسته است.

نیروهای فلسطینی با ایستادگی مقابل تجاوز عناصر صهیونیست به این منطقه با استفاده از بمب‌های دست ساز، اشغالگران را در شرق نابلس هدف قرار دادند.

نیروهای مقاومت فلسطین همچنین با متجاوزان در شهر طولکرم درگیر شده و آن‌ها را هدف قرار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که تعداد زیادی از عناصر ارتش و عناصر جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهر طولکرم حمله کرده اند و به نظر می‌رسد یک عملیات گسترده صورت گرفته است.

در حال تکمیل

کد خبر 5996796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha