۲۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۰

رییس کل دادگستری استان سمنان:

ایمنی کارگاه‌ها بیشتر شود/ ورود دستگاه قضا به حادثه ایوانکی

ایمنی کارگاه‌ها بیشتر شود/ ورود دستگاه قضا به حادثه ایوانکی

سمنان- رییس کل دادگستری استان سمنان خواستار ارتقای ایمنی کارگاه‌های صنعتی در استان شد و گفت: دستگاه قضایی به موضوع مرگ دو کارگر در کارخانه‌ای در استان ورود کرده است.

محمد جعفر عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دستگاه قضائی خواستار ارتقای ایمنی در کارگاه‌های صنعتی در استان سمنان است، تاکید کرد: در هفته جاری شاهد انفجار در یک کارخانه صنعتی در شهرک صنعتی ایوانکی بودیم که به جان باختن دو کارگر انجامید.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی به این پرونده ورود کرده است، افزود: بازدیدی روز گذشته از این واحد صنعتی به همراه رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان صورت گرفت تا نشان دهیم که دستگاه قضائی نسبت به عدم وقوع مجدد چنین حوادثی مصمم است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه انفجار در کارخانه تولید کننده مواد اولیه شیمیایی و پتروشیمی واقع در شهرک صنعتی ایوانکی کاملاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بیان کرد: گزارشی از این حادثه تهیه خواهد شد.

عبدالهی با بیان اینکه ابعاد مختلف حادثه توسط کارشناسان بررسی می‌شود، گفت: میزان خسارت و عمدی یا غیر عمدی بودن آن از جمله موضوعاتی است که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه عمدی بودن یا نبودن این حادثه انفجار نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: به صورت جدی دستگاه قضائی استان سمنان خواستار ارتقای ایمنی در کارگاه‌ها و محل‌های کار کارگران است و در این زمینه نیز نظارت‌ها باید تقویت شود.

به گزارش مهر، انفجار در کارخانه تولید کننده مواد اولیه شیمیایی و پتروشیمی واقع در شهرک صنعتی ایوانکی دو کشته و سه مجروح برجای گذاشت یکی از جان باختگان فرامرز هرمزی از اساتید برجسته دانشگاه و از دانشمندان ممتاز بود.

گفتنی است هنوز مراجع ذی ربط گزارشی از نحوه وقوع این انفجار و دلیل آن ارائه نکرده‌اند.

کد خبر 5996823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha