لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوپنجمین روز؛

شمار شهدای غزه به مرز ۲۵ هزار نفر نزدیک شد

شمار شهدای غزه به مرز ۲۵ هزار نفر نزدیک شد

تشدید حمله‌های هوایی و زمینی علیه نوار غزه و شهادت هشت فلسطینی در یورش اشغالگران به کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم اشغالگر علیه بخش‌های مختلف نوار غزه همچنان قربانی می‌گیرد. این در حالی است که در جریان یورش این اشغالگران به کرانه باختری نیز هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.

اختلافات گسترده‌ میان نتانیاهو و گالانت

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که اختلافات گسترده ای میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و یوآو گالانت وزیر جنگ وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: گالانت و نتانیاهو به سختی با یکدیگر صحبت می‌کنند. این در حالی است که جنگ برای صدوپنجمین روز پیاپی ادامه داشته است.

در این گزارش تاکید شده است: دو طرف از هفته‌های قبل تاکنون تلاش کرده اند تنش‌ها و اختلافات میان خود را مخفی نگه دارند اما موفق نشده اند.

نتانیاهو نه تنها با وزیر جنگ بلکه با دیگر مسوولان رژیم صهیونیستی اختلاف و تنش دارد به طوری که «یاییر لاپید» رییس جریان اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی امروز تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اهمیتی به اسراییل نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: این منافع سیاسی است که نتانیاهو به جای اسراییل به آن اهمیت می‌دهد.

لاپید تصریح کرد: نخست وزیر اسراییل باید فوراً تغییر کرده و جایگزین شود.

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک منبع در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز نوشت: جنگ کنونی آینده‌ای ندارد و نتانیاهو در حال وقت خریدن و فرار از مسوولیت‌هایش است.

اختلافات گسترده‌ای میان نتانیاهو و گالانت وجود دارد

افزایش تعداد شهدای فلسطینی به ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز جمعه اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطینی به ۲۴ هزار و ۷۶۲ تن افزایش یافته است.

این وزارتخانه تاکید کرد که تاکنون دست کم ۶۲ هزار و ۱۰۸ فلسطینی در جریان حمله های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه خاطرنشان کرد: اشغالگران صهیونیست طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار و جنایت را علیه فلسطینی ها مرتکب شده اند که به دنبال آن ۱۴۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۷۸ تن دیگر زخمی شده اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که شمار شهدای غزه به ۲۴۶۲۰ نفر رسیده و و تعداد افراد زخمی نیز ۶۱۸۳۰ نفر است.

پیش از آن نیز «اسامه حمدان» از مقامات جنبش حماس در یک کنفرانس خبری در بیروت اظهار داشت که بیش از ۶۰ هزار نفر در نوار غزه زخمی شده اند که از سفر به خارج برای درمان محروم هستند.

حمدان افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در غزه با گرسنگی و قطحی روبرو هستند. دشمن صهیونیستی بیش از ۲۰۰۰ کشتار و جنایت را در نوار غزه مرتکب شده که طی آن ۳۱ هزار نفر شهید و مفقود شده اند.

این رهبر حماس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: دولت بایدن را مسوول جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌دانیم. گردان‌های قسام، گروهان‌های قدس و دیگر گروه‌های مقاومت همچنان نبرد را با قدرت و اقتدار اداره می‌کنند.

افزایش تعداد شهدای فلسطینی به ۲۴ هزار و ۷۶۲ نفر

تجمع اردنی‌ها مقابل سفارت آمریکا در حمایت از ساکنان نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که اردنی‌های ساکن پایتخت این کشور امروز در برابر سفارت آمریکا در امان تجمع کردند.

این تجمع و راهپیمایی در حمایت از ساکنان مظلوم نوار غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه این باریکه برگزار شد.

شبکه المیادین به برگزاری راهپیمایی مردم ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیز اشاره کرد.

تجمع اردنی‌ها مقابل سفارت آمریکا در حمایت از ساکنان نوار غزه

راهپیمایی پرشور یمنی‌ها در حمایت از غزه

در بیانیه صادره در جریان راهپیمایی‌های یمنی‌ها در استان صعده واقع در شمال یمن تاکید شد که حمله‌های آمریکا و انگلیس علیه یمن نمی‌تواند مانع حمایت ملت این کشور از فلسطینی‌ها شود.

در ادامه این بیانیه‌ها با عنوان «در حمایت از فلسطین ثابت قدم هستیم.... آمریکا منبع اصلی تروریسم است» آمده است: موضع یمن در حمایت از فلسطین و به کارگیری تمام امکانات خود در این مسیر ثابت است.

یمنی‌ها در این راهپیمایی‌های گسترده از عملیات نظامی نیروهای مسلح کشورشان در هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی- آمریکایی و ممانعت از حرکت کشتی‌ها به مقصد اراضی اشغالی حمایت کردند.

در این بیانیه‌ها از ملت‌های عربی و اسلامی خواسته شده سکوت و ترسی را که رژیم‌های خاین و همدست با تل آویو تحمیل کرده اند کنار بگذارند. آزادگان جهان نیز باید دایره تحریم‌های کالاهای صهیونیستی و آمریکایی را گسترش دهند.

راهپیمایی پرشور یمنی‌ها در حمایت از غزه

«یاییر لاپید»: نخست وزیر اسراییل باید فورا عوض شود

«یاییر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم اهمیتی به اسرائیل نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: این منافع سیاسی است که نتانیاهو به جای اسرائیل به آن اهمیت می‌دهد.

لاپید تصریح کرد: نخست وزیر اسرائیل باید فوراً تغییر کرده و جایگزین شود.

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک منبع در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز نوشت: جنگ کنونی آینده‌ای ندارد و نتانیاهو در حال وقت خریدن و فرار از مسوولیت‌هایش است.

منابع عبری زبان پیشتر اعلام کردند حزب یش عتید به ریاست یاییر لاپید درصدد ارایه طرحی برای سلب اعتماد از کابینه نتانیاهو به خاطر بودجه سال ۲۰۲۴ است.

حزب لاپید پیش از این در مواضعی بودجه سال جاری رژیم صهیونیستی را بسیار نامناسب توصیف کرده بود.

این در حالی است که قبل از این نیز حزب کار اعلام کرده بود که قصد ارائه طرحی برای سلب اعتماد از کابینه به خاطر ناتوانی در بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه را دارد.

بدین ترتیب برای اولین بار از آغاز جنگ در غزه ۲ طرح برای سلب اعتماد از دولت نتانیاهو ارائه شده است.

این در حالی است که مسوولان آمریکایی تاکید کردند که اختلافات بین دولت بایدن و نتانیاهو به ویژه پس از سفر اخیر بلینکن به اراضی اشغالی عمیق‌تر و شدیدتر شده است.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌های غزه

اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌ها در بانک اهداف جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی بامداد امروز همچنان ادامه داشته است.

بر اساس گزارش این شبکه، جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم اشغالگر به صورت گسترده و پی در پی شرق و جنوب شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین اردوگاه‌های البریج و المغازی که دربرگیرنده آوارگان فلسطینی هستند را هدف حمله‌های هوایی خود قرار دادند.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌های غزه

خبرنگار المیادین تصریح کرد که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی بیشتر مرکز شهر خان یونس و اطراف جمعیت هلال احمر فلسطین را هدف قرار داده است.

دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه نیز از این حمله‌های وحشیانه در امان نبوده است.

همچنین گزارش‌هایی در خصوص وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و عناصر اشغالگر در اطراف بیمارستان ناصر واقع در خان یونس در جنوب نوار غزه منتشر شده است.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که حمله‌های توپخانه ای شدیدی علیه بخش‌های اطراف بیمارستان الامل در خان یونس صورت می‌گیرد.

شهادت ۸ فلسطینی در حمله اشغالگران به کرانه باختری

از سوی دیگر عناصر نظامی رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته به صورت گسترده به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش بردند.

این عناصر اشغالگر بامداد امروز به اردوگاه طولکرم واقع در کرانه باختری حمله کردند. در جریان این حمله و تیراندازی آن‌ها به سمت شهروندان فلسطینی دست کم هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.

عناصر اشغالگر صهیونیست به منطقه بیتا واقع در جنوب نابلس نیز یورش بردند.

شهر سلفیت واقع در کرانه باختری نیز بامداد امروز جمعه شاهد یورش وحشیانه عناصر اشغالگر بود به طوری که دست کم ۲ جوان فلسطینی در درگیری با عناصر صهیونیست زخمی شدند.

اشغالگران بعد از حمله به منطقه طمون واقع در جنوب طوباس و استقرار تک تیراندازها بر فزار خانه‌ها، تعدادی از جوانان فلسطینی را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.

منطقه بیت امر واقع در شمال شهر الخلیل و منطقه الظاهریه در جنوب این شهر نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست بودند.

افزایش آمار اشغالگران به هلاکت رسیده در غزه / اذعان صهیونیست‌ها به بی نتیجه بودن حمله به غزه

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً به هلاکت عناصر دیگر خود در درگیری‌های زمینی در نوار غزه اذعان کرد.

بمباران اردوگاه‌های آوارگان و بیمارستان‌های غزه

بر اساس این گزارش و به نقل از رسانه‌های عبری زبان، یکی از اعضای تیپ «جفعاتی» در اثر شدت جراحت‌های وارده در درگیری‌های نوار غزه به هلاکت رسیده است.

همچنین سه نظامی صهیونیست دیگر در درگیری‌های مرکزی و شمالی نوار غزه به شدت زخمی شده اند. حال این عناصر اشغالگر وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: زمان آن رسیده که اعتراف کنیم حمله‌های بیشتر علیه نوار غزه هرگز باعث نمی‌شود قدرت بازدارندگی اسرائیل ترمیم شود.

این رسانه‌ها اضافه کردند: اجرای حمله‌های بیشتر علیه نوار غزه هرگز باعث تقویت امنیت اسرائیل نمی‌شود.

درخواست مکزیک و شیلی برای اجرای تحقیقات علیه تل آویو

از سوی دیگر وزارت خارجه مکزیک اعلام کرد که این کشور به همراه کشور شیلی خواهان اجرای تحقیقات از سوی دادگاه کیفری بین المللی درباره حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هستند.

در این بیانیه تصریح شده است: این اقدام مکزیک و شیلی به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به تشدید خشونت‌ها به ویژه علیه اهداف مدنی و غیرنظامی در نوار غزه صورت می‌گیرد.

این وزارتخانه تاکید کرد: گزارش‌های مختلفی از سوی سازمان ملل منتشر شده که نشان می‌دهد حوادث زیادی رخ داده که می‌تواند جزو جنایاتی دسته بندی شود که دادگاه کیفری بین المللی باید به آن‌ها رسیدگی کند.

وزیر خارجه این کشور نیز اعلام کرد: مکزیک اجرای تحقیقات درباره هر جنایت جنگی احتمالی در هر جایی را تأیید می‌کند.

در حال تکمیل

کد خبر 5998478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha