۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴

امام جمعه دشتی:

تجهیزات درمانی در دشتی تقویت شود/ لزوم بازسازی مدارس تخریبی

تجهیزات درمانی در دشتی تقویت شود/ لزوم بازسازی مدارس تخریبی

بوشهر- امام جمعه دشتی با تاکید بر لزوم بازسازی مدارس تخریبی در این شهرستان گفت: تجهیزات درمانی در دشتی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج با تبریک ایام رجب اظهار کرد: اعتکاف یک حرکت اسلامی، الهی، معنوی و یک فرصت استثنایی برای مردم متدین خصوصاً نسل جوان است.

وی افزود: پیامبر اسلام در خصوص اجر معنوی اعتکاف فرمودند کسی که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی معتکف شود، همه گناهان گذشته او آمرزیده می‌شود.

امام جمعه دشتی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی مردمی در نظام اسلامی تصریح کرد: نظام اسلامی، و رسیدن به «تمدّن اسلامی» هم جز با حضور، توجّه و مبادرت مردم امکان‌پذیر نیست؛ باید مردم بخواهند، مردم بیایند، مردم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگری که برای این ایام آستانه انتخابات بسیار مهم است توصیه به تقوای سیاسی بود. همه باید سیاسی باشند و اسلام یک دین سیاسی است؛ امّا سیاست یک میدان لغزنده‌ای است، اگر چنانچه تقوا وجود نداشته باشد، انسان خطا می‌کند، می‌لغزد.

زاهددوست ادامه داد: یکی دیگر از توصیه‌های حضرت آقا به ائمه جمعه تشویق آحاد مردم و مخاطبین به حضور در میدان‌های مختلف از جمله میدان سیاسی و انتخابات است.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات، به معنای واقعی کلمه لازم است؛ حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست؛ حق است؛ حقّ مردم است که انتخاب کنند آن کسی را که مایلند برایشان قانون بنویسد یا قانون را اجرا کند یا در مجلس خبرگان، انتخاب کند. این حقّ مردم است؛ و مردم بایستی از حقّ خودشان استفاده کنند. در هفته گذشته گوشه‌ای از اقتدار نیروهای نظامی ما توسط سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی به رخ دشمن کشیده شد.

امام جمعه دشتی گفت: اقدام شجاعانه و دقیق سپاه علیه تروریست‌های داعش، موساد و جیش الظلم در اربیل عراق و سوریه و پاکستان پیام‌های مهمی را به دوستان و دشمنان ملت ایران مخابره کرد.

وی افزود: اولین هشدار این اقدام به رژیم پلید صهیونیستی و آمرین و عاملین تروریستی است و آن هشدار این بود که اگر قصد تکرار اقدام تروریستی علیه ملت ایران را داشته باشند بدانید که دستان بلند ایران با موشک‌های نقطه زن هزاران کیلومتری نفس شما را بند آورده و روزگارتان را سیاه خواهد کرد.

وی با اشاره به سفر جمعی استاندار بوشهر و مدیران کل به شهرستان دشتی ادامه داد: با تلاش و همت دولت مردمی امروز پروژه‌های مهمی در شهرستان که بعضاً ۱۰ تا ۱۵ سال معلق بودند در حال احداث است که نشان از پیگیری و دغدغه مندی استاندار و فرماندار شهرستان و عنایت ویژه دولت مردمی به این شهرستان است.

امام جمعه دشتی اظهار کرد: پروژه سد دشت پلنگ، جاده لاور، پل شیخیان، پروژه اتصال شهرستان دشتی به جم و، جاده ناصری به شنبه و پروژه‌های مهم دیگری که در در این دولت و به خدمت عزیزان عملیات اجرایی آن به پیش می‌رود و بخشی از آنها در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: زمینه سازی جهت سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی و دولتی در شهرستان، توجه به وضعیت اشتغال جوانان، احداث بیمارستان جدید در خورموج، تأمین تجهیزات بیمارستان از جمله دستگاه ام آر آی، بازسازی مدارس تخریبی، پیگیری برای حذف تعرفه عوارض صادرات گوجه فرنگی، رسیدگی به طرح ملی نهضت مسکن، تکمیل زیرساخت‌های ورزشی از جمله زمین چمن مسکن مهر و … از مطالباتی بود که بنده از استاندار داشتم که امیدواریم بخش مهمی از این مطالبات با پیگیری فرماندار محترم محقق شود.

کد خبر 5998703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha