۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵

کولیوند خبر داد؛

کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه برگزار می‌شود

رییس جمعیت هلال احمر از برگزاری کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه طی فردا اول بهمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به حملات وحشیانه و بی‌رحمانه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست در نوار غزه و نقض آگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در شهادت رساندن کودکان، زنان و مردان بی‌گناه، امدادگران، کادر درمان و اصحاب رسانه در فلسطین و نظر به لزوم حمایت و ابراز همدردی با مردم بی‌دفاع فلسطین جمعیت هلال احمر ایران در نظر دارند کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه را طی فردا اول بهمن برگزار کند.

وی افزود: کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه با هدف ایجاد راهکارهای جهانی امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با نهضت صلیب سرخ، بررسی راهکارهای مناسب جهت آتش بس پایدار و ایجاد صندوق بین المللی اضطراری با حضور رؤسا و دبیران کل جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ هلال احمر کشورهای آسیا، اقیانوسیه و آفریقا برگزار می‌شود.

کولیوند بیان داشت: تاکنون هماهنگی لازم با فدراسیون و کمیته صلیب سرخ جهانی در مورد غزه داشته‌ایم و بیانیه‌های خوبی صادر شد. چندین کار جدی برای امدادرسانی پیگیری شد که همچنان بسیار کند کمک رسانی صورت می‌گیرد و هر کامیون که اعزام می‌شود از مرز رفح، هر کدام دو هفته بازرسی آن طول می‌کشد لذا برای ایجاد صدای مشترک فردا کنفرانس در ۴ محور شرایط فعلی غزه و بعد آتش بس و ایجاد صندوق مشترک برگزار می‌شود. به طور کلی دنبال کار عملیاتی برای تسهیل خدمت و امدادرسانی هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از رژیم غاصب اعلام جرم کرده‌ایم و نقص حقوق بشردوستانه را احصا و مستند به دادستان دیوان لاهه ارایه کرده‌ایم.

۲ میلیون و ۹۰۰ هزار داوطلب با هلال احمر همکاری دارند

وی در ادامه از خرید ۳۰۰ آمبولانس و ۶۰۰ خودروی نجات و ورود آن به کشور خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار داوطلب با هلال احمر همکاری دارند که ۱۴۰ هزار مورد از آنها نخبه‌اند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر هیچ امدادگری نیست که بیمه نشده باشد ولو با ۴ شیفت ۲۴ ساعته، البته ساماندهی جدیدی در این زمینه طی بهمن ماه امسال در دستور کار داریم.

افزوده شدن ۸ هزار نجاتگر از بهمن ماه به هلال احمر

کولیوند بیان داشت: ۴۰ هزار نجاتگر آموزش تخصصی دیده‌اند و ۸ هزار نفر از این افراد از بهمن ماه امسال به برنامه کاری هلال احمر ملحق می‌شوند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: برای برگزاری مراسم باشکوه انتخابات تمام اقدامات لازم را جهت پوشش امدادی خواهیم داشت و برنامه ریزی های جامع صورت گرفته است.

جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و زیستی کمک مردمی برای غزه

وی در ادامه همچنین از جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و زیستی کمک برای مردم غزه خبر داد و گفت: مقادیر زیادی کمک نقدی هم توسط مردم صورت گرفته است.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۱۰۰ روز از آغاز پویش بشردوستی جمعیت هلال‌احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به غزه گذشته است و اجرای آن همچنان ادامه دارد. هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم غزه را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی و یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی و یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

کولیوند اعلام کرد: خرید بالگرد دید در شب در صورت تأمین منابع و اختصاص آن صورت می‌گیرد.

وی درباره گذراندن دوره سربازی طبق توافق با نیروهای مسلح در هلال احمر گفت: داوطلبان امدادگر که قبل از سربازی با ما همکاری می‌کردند به عنوان داوطلب مشمول شده و تحت عنوان امری سربازی مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 5999392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha