۳۰ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۴۶

امام‌جمعه موقت تهران:

استقامت و ایستادگی رمز پیروزی است

استقامت و ایستادگی رمز پیروزی است

قوچان- امام‌جمعه موقت تهران گفت: استقامت و ایستادگی در مسیر بندگی رمز سعادت و پیروزی است و بدون صبر و استقامت هیچ انسانی در دنیا به موفقیت نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه شنبه در مراسم ۳۰ دی روز مردم قوچان و گرامیداشت شهیدان غلامیان و کریمی اظهار کرد: انسان از ظرفیتی برخوردار بوده که می‌تواند ملائک مقرب الهی بر آن فرود آمده و با او گفت‌وگو کنند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: ملائکه‌ای که بر انبیا الهی نازل می‌شوند و با اولیای الهی ارتباط دارند انسان را مخاطب خود قرار می‌دهند و این‌یک ظرفیت برای انسان است که می‌تواند به‌گونه‌ای زندگی کرده که مخاطب ملائکه شود.

وی نقطه مقابل این انسان را کسی دانست که دوستان و اولیای او شیاطین بوده و تصریح کرد: کسانی که رابطه خود را با توحید قطع کنند آلوده به معصیت می‌شوند و تحت فرمانروایی شیطان حرکت می‌کنند.

ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه وقتی انسان تحت ولایت خدا قرارگرفته به مقام رفیع بندگی و تقوا نائل می‌شود، گفت: علمای بزرگی همچون آقا نجفی قوچانی از این دیار بر خواستند و به جایگاه رفیعی رسیدند که تحت ولایت خدا قرار داشتند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انسان عقل خود را به دست خدای سبحان می‌رساند و ثمره حکومت عقل انسان حکومت خدا در جان بشر است، تصریح کرد: عقل دست انسان را در دست پیامبر و امام زمان (عج) می‌گذارد و این اولین ویژگی برای انسانیت است که مربی خود را خدا می‌داند.

وی تمام انقلاب را بر پایه توحید و بسم‌الله الرحمن الرحیم دانست که توانست این انقلاب را بر یک رژیم قدرتمند تحت حمایت قدرت‌های بزرگ جهان پیروز کند، افزود: امروز در غزه قبل از اینکه مردم را ببینند اسلام و خدا را می‌بیند و بسیاری از تحلیلگران سیاسی و نظامی که مسائل منطقه، یمن، سوریه، عراق و … را رصد می‌کند بر این اذعان دارند که یک قدرت بی‌نهایت وجود دارد.

ابوترابی فرد تأکید کرد: دشمنان تمام توان خود را به کار گرفتند تا نقشه خاورمیانه با تغییر نظام سیاسی سوریه، سقوط عراق به نفع صهیونیست‌ها تغییر کند و رابطه ایران با مقاومت و حزب‌الله قطع‌شده و جریان قدرتمندی برای رویارویی با ایران شکل بگیرد.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: لشگر کشی جهانی به افغانستان و عراق برای تغییر این نقشه بود اما این اتفاق به‌گونه‌ای دیگر بااراده خدا تغییر کرده و به نفع ملت سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، یمن و افغانستان شکل گرفت.

تمام دغدغه رهبری حرکت ملت ایران در مسیر اسلام و ثابت‌قدم بودن در آن است

وی یادآور شد: همه شعار امام خمینی (ره) ربنا الله بود و امروز هم رهبر معظم انقلاب و شاگردانی همچون سلیمانی‌ها، سین حسن نصرالله‌ها، دبیر کل انصار الله یمن و … همین شعار است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه استقامت و ایستادگی در مسیر بندگی رمز سعادت و پیروزی است، گفت: بدون صبر و استقامت هیچ انسانی در دنیا به موفقیت نمی‌رسد و جبهه باطل ۷۰ سال مقابل مسلمانان ایستاده است تا منافع ما را مصادره کند.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان این مطلب که تمام دغدغه رهبری حرکت ملت ایران در مسیر اسلام و ثابت‌قدم بودن در آن است، تصریح کرد: باید در انتخابات پیش رو افتخار کسب کرد و انتخاب نیروهای صالح برای برون‌رفت از تنگناها امکان‌پذیر است.

وی استحکام نهاد خانواده و حفظ حجاب برای حراست آن را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نهاد خانواده در اروپا رو به فروپاشی است و همین تهدیدی برای از بین رفتن نظام اجتماعی خواهد بود.

کد خبر 5999934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha