در نشست غیرمتعهدها تأکید شد؛

پایبندی عربستان به تشکیل کشور فلسطین ومخالفت با آوارگی ساکنان غزه

پایبندی عربستان به تشکیل کشور فلسطین ومخالفت با آوارگی ساکنان غزه

معاون وزیر امور خارجه سعودی ضمن تأکید بر پایبندی کشورش به تشکیل کشور مستقل فلسطین و مخالفت با کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه، توقف فوری جنگ علیه غزه و برقراری آتش‌بس را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، عربستان سعودی بار دیگر پایبندی خود را به تشکیل کشور مستقل فلسطینی اعلام و بر مخالفت با جابجایی ساکنان نوار غزه که از ۷ اکتبر گذشته تا کنون با تجاوز اسرائیل مواجه هستند، تأکید کرد.

این موضع عربستان را معاون وزیر امور خارجه این کشور در نوزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها که در «کامپالا» پایتخت اوگاندا که در روزهای ۱۹ و ۲۰ ژانویه برگزار شد، اعلام کرد.

«ولید الخریجی» معاون وزیر امور خارجه عربستان در این نشست که به نیابت از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور سخنرانی می‌کرد، افزود: جهان شاهد تشدید قابل توجه درگیری‌ها است که بر حاکمیت و ثبات کشورها تأثیر می‌گذارد و کشورها باید برای رسیدن به صلح تلاش کنند.

وی همچنین بر محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لزوم دستیابی به آتش بس فوری در غزه و ارائه کمک به ساکنان آن و جلوگیری از کوچاندن اجباری آنها تأکید کرد.

الخریجی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی تشکیل نشود، مسأله فلسطین بحث اصلی اکثر جلسات جنبش عدم تعهد باقی خواهد ماند.

این اظهارات مقام سعودی در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً در یک نشست مطبوعاتی گفت که برخلاف میل آمریکایی‌ها، مخالفت خود را با تشکیل کشور مستقل فلسطین در چارچوب هر سناریویی برای دوره پس از جنگ غزه به اطلاع آمریکا رسانده است.

کد خبر 6000388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha