۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳

روسیه: دفاع آلمان از نسل‌کشی اسراییل در غزه عجیب نیست

روسیه: دفاع آلمان از نسل‌کشی اسراییل در غزه عجیب نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو از مخالفت آلمان با طرح شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری به اتهام نسل‌کشی فلسطینیان شگفت‌زده نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو از دفاع آلمان از اسراییل در دادگاه بین‌المللی دادگستری برای بررسی پرونده شکایت نسل‌کشی فلسطینی‌ها که از سوی آفریقای جنوبی ارائه شده، شگفت‌زده نشده است.

زاخارووا در این خصوص در نشست خبری گفت: تصمیم دولت آلمان برای مقابله با جمهوری آفریقای جنوبی در پرونده شکایت از اسراییل در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام نسل کشی مردم نوار غزه ما را شگفت زده نکرد.

وی ادامه داد: آلمان همچنان از اعتراف به جنایات نازی‌ها علیه مردم روسیه به عنوان نسل‌کشی خودداری می‌کند. این در حالی است که سازمان‌های تحقیقاتی روسیه شواهد زیادی از جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی نیروهای آلمان نازی در مناطق مختلف کشورمان جمع‌آوری کرده‌اند.

زاخارووا تصریح کرد: آنچه بیش از هر چیزی ما را نگران می‌کند، ادامه احیای نظامی‌گری آلمان به موازات حمایت از نئونازیسم است. این سیاست عواقب بسیار جدی برای خود آلمان، اروپا و جهان خواهد داشت.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حالی است که پیش از این دولت آلمان اتهامات علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر نسل کشی در غزه را به شدت رد کرده و نسبت به «بهره برداری سیاسی از این اتهامات» هشدار داده بود.

از هفته گذشته، دادگاه بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند رسیدگی به پرونده‌ای را که آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در نوار غزه مطرح کرد، آغاز کرده است.

کد خبر 6000613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 0
      کلاً هیچ چیزی از غربی‌ها بعید نیست.
    • US ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      0 0
      غربی‌ها وقتی که خودشون کشته بشوند می‌گویند نسل کشی اتفاق افتاده ما جهان سومها را که اصلا آدم محسوب نمی‌کنند لعنت به این غربی‌ها جنایت کار