۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد؛

طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم و جو در لامرد اجرا می‌شود

طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم و جو در لامرد اجرا می‌شود

لامرد - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد از اجرای طرح PVS یا انتخاب مشارکتی گندم و جو با هدف مقایسه ارقام مناطق گرم در دو بخش مرکزی و اشکنان شهرستان لامرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا محمدی ظهر چهارشنبه با اشاره به این نکته که هر ساله چند شهرستان جهت طرح pvs انتخاب می‌شوند بیان کرد: امسال نیز شهرستان لامرد برای اجرای دو طرح تحقیقاتی pvs گندم و جو انتخاب و عملیات کاشت و داشت آن انجام پذیرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: این طرح با مشارکت کشاورزان به اجرا درآمده و کشت این محصولات شامل هفت رقم گندم (سارنگ، واران، جلال، سحر، آئینه کویر و برات) در تاریخ ۹ آذرماه ۱۴۰۲ و هشت رقم جو (اکسین، گلچین، نوروز، نیمروز و ۴ لاین) در تاریخ یازدهم دی ماه ۱۴۰۲ با هماهنگی مدیریت زراعت و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان فارس با همکاری اداره تولیدات گیاهی شهرستان و کشاورزان پیشرو در سطح یک هکتار و دو تکرار انجام پذیرفته است.

محمدی یکی از راه‌های افزایش تولید محصول را انتخاب رقم مناسب برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت کشاورزان در انتخاب بهترین ارقام و ترویج کشت آنها، شاهد افزایش چشمگیر تولید محصول گندم و جو در منطقه باشیم.

وی در پایان پیش‌بینی کرد زمان برداشت محصولات گندم و جو به ترتیب اردیبهشت ماه و خردادماه باشد.

کد خبر 6003717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha