۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۰۴

مدیر کل امور مالیاتی گلستان خبرداد؛

وصول ۲۶۰۰ میلیارد تومان مالیات طی ۱۰ ماه نخست امسال در گلستان

وصول ۲۶۰۰ میلیارد تومان مالیات طی ۱۰ ماه نخست امسال در گلستان

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت: طی ۱۰ ماه نخست امسال دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده بدین معنا که ۱۰۷ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان حاجی مشهدی، عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری ۹۵ درصد درآمدهای استان به میزان دو هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود.

وی افزود: طی ۱۰ ماه نخست امسال دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده بدین معنا که ۱۰۷ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت: تلاش ما در دولت سیزدهم شناسایی ظرفیت‌های جدید مالیاتی و توجه به فرارهای مالیاتی است.

وی یادآور شد: تا کنون ۶۳ هزار مودی جدید مالیاتی در استان شناسایی شده و از آنها ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

حاجی مشهدی اظهار کرد: گلستان اولین استان کشور است که مرکز مبادلات مالی مشکوک در آن راه افتتاح شده و از ۴۰ همت درآمد مشکوک بررسی شده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

وی افزود: از ۹ درصد درآمد مالیات بر ارزش افزوده ۴ درصد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد که این درآمد در سال قبل ۲۵۱ میلیارد تومان و در سال‌جاری تا این لحظه ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت: طی ۱۰ ماه نخست یک درصد از درآمد ارزش افزوده به حوزه سلامت تخصیص یافته که این رقم به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در اقدامی جهادی با همکاری استاندار مالیات عوارض کارخانه دخانیات قرق به میزان ۳۰ میلیارد تومان وصول شد، ادامه داد: اکنون به دنبال وصول مالیات معادن واقع در استان که دفاتر آن خارج از استان است، هستیم.

حاجی مشهدی اظهار کرد: در گلستان بیش از ۱۰۰ هزار مودی حقیقی و هفت هزار و ۵۰۰ مودی حقوقی داریم.

وی افزود: اَبَر پروژه استان پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است که بیش از یک میلیون و ۵۵۷ هزار صورت حساب الکترونیک شناسایی شده که سه هزار و ۱۶۶ نفر ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 6004133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha