۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰

افزایش بهره‌وری در صنعت نفت برای رشد اقتصادی لازم است اما کافی نه

افزایش بهره‌وری در صنعت نفت برای رشد اقتصادی لازم است اما کافی نه

یک کارشناس انرژی گفت: افزایش بهره وری در یک سازمانی مانند وزارت نفت و شرکت های تابعه به تنهایی نمی‌تواند منجر به رشد اقتصادی شود و رشد اقتصادی به مولفه های دیگری هم نیاز دارد.

محمود خاقانی کارشناس نفت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بهره‌ وری تحقق همزمان اثر بخشی و کارایی است.

وی ادامه داد: بهره‌وری در صنعت نفت به این معناست؛ مدیرانی که در سمت‌های کلیدی هستند، تحت مدیریت، برنامه ریزی و هدایت آنها بهره‌وری رشد چشمگیری داشته، به عبارتی کارایی و اثر بخشی بالا بوده است.

به گفته این کارشناس انرژی رشد بهره‌وری برای افزایش راندمان کاری در صنعت نفت می‌تواند مفید باشد، در صورتی که رشد بهره‌وری صحت داشته باشد، اما اینکه افزایش راندمان کاری بر رشد کلان کشور می‌تواند مؤثر باشد مدعیان باید توضیح دهند زیرا رشد اقتصادی معنای دیگری دارد.

خاقانی توضیح داد: رشد اقتصادی را می‌توان افزایش ارزش کالا و خدمات تنظیم شده با نرخ تورم در مدت زمانی مشخص تعریف شود و چنین رشدی که به صورت درصد تعریف می‌شود و افزایش تولید ناخالص داخلی حقیقی تعریف کاملاً متفاوتی دارد و مفهوم آن را دارد که تمام فاکتورهای اقتصادی را باید مد نظر قرار داد.

به گفته این کارشناس انرژی افزایش بهره‌وری در یک سازمانی مانند وزارت نفت و شرکت‌های تابعه را نمی‌تواند به تنهایی منجر به رشد اقتصادی شود و به مؤلفه‌های اقتصادی دیگری هم نیاز است.

وی ادامه داد: واقعیت‌های موجود در صنعت نفت این مساله را مورد سوال قرار می‌دهد که اگر چنین بهره‌وری هم در صنعت نفت وجود دارد باید گزارشی وجود داشته باشد که بر اساس آن این ادعا به عمل آمده آن را منتشر کند و ما ببینیم بهره‌وری در چیست.

کد خبر 6004592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      با وجود تحریم باید شرکت ملی نفت ایران با کمک شرکت های دانش بنیان یک کنسرسیوم تشکیل دهد تا بتوانند اکتشاف، توسعه میادین و استخراج نفت و هر گونه پروژه های بالادستی نفت و گاز را با تکیه بر تمام علمی، تکنولوژیکی و مدیریتی داخلی جلو ببرند، صندوق توسعه ملی هم تامین مالی کند این طرح ها را تا تولید رشد کند