۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳

در مشگین شهر انجام شد؛

تجلیل از برگزیدگان جشنواره فیلم و عکس مشگین شهر

تجلیل از برگزیدگان جشنواره فیلم و عکس مشگین شهر

مشگین شهر - شصت و هشتمین جشنواره سینمای جوان در مشگین شهر با تجلیل از برگزیدگان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این جشنواره که شامگاه پنجشنبه در مشگین شهر برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: جشنواره منطقه ای سینمای جوان مشگین شهر با نام «ساوالان» به مدت سه روز برگزار و ۳۰۰ هنرمند از ۱۱ استان کشور توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

امیر رجبی خاطرنشان کرد: برای این جشنواره یک هزار و ۷۰۰ اثر فاخر در دو رشته عکس و فیلم ارسال شده بود که از بین آنها ۴۳ اثر در بخش عکس و ۴۵ اثر در بخش فیلم به مرحله مسابقه راه یافته بود تا از بین آنها آثار منتخب معرفی شوند.

وی افزود: هنرمندان ۱۱ استان کشور در سه روز برگزاری این رویداد تلاش کردند تا آثار ارزشمند هنری خود را در معرض دید بگذارند و تجربیات مورد نظر را نیز کسب کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل جشنواره های منطقه ای را اقدامی عملی در راستای عدالت فرهنگی به جای تمرکزگرایی در پایتخت اعلام کرد و گفت: انجمن سینمای جوان ایران از نهادهای پربرکت در حوزه سینماست.

رجبی تلاش این مجموعه را در تربیت فیلمسازان و معرفی آنها به سینمای حرفه ای ارزشمند خواند و تصریح کرد: امروز افتخار می کنیم که بسیاری از سینماگران استان کارشان را از انجمن آغاز کرده و به کسوت استادی رسیده اند.

وی با قدردانی از همراهی مسئولان ستاد مرکزی انجمن بیان کرد: هدف این مجموعه آینده سازی برای سینماست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل بیان کرد: استان اردبیل افتخار میزبانی از شصت و هشتمین جشنواره ای منطقه ای را در شهرستان گردشگری مشگین شهر با نام «ساوالان» پیدا کرد که امیدواریم در فرصت های آینده میزبان این رویداد باشیم.

رجبی ادامه داد: از منظر عدالت فرهنگی و هنری باید به ظرفیت شهرستان ها توجه شود و قطعاً در آینده برگزاری چنین رویدادهایی می تواند فرصت بالندگی بیشتر را برای هنرمندان فراهم آورد.

در پایان این جشنواره از منتخبان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 6004629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha