۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹

امام جمعه دلوار:

حضور مردم در عرصه‌های مختلف تعیین کننده امنیت کشور است

 حضور مردم در عرصه‌های مختلف تعیین کننده امنیت کشور است

بوشهر- امام جمعه دلوار گفت: حضور مردم در عرصه‌های مختلف تعیین کننده امنیت کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس فریدونی در خطبه‌های نماز جمعه دلوار ضمن تسلیت وفات حضرت زینب کبری (س) عنوان داشت: وجود نازنین حضرت زینب کبری (س) همانند مادر گرامی ایشان، حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی تمام عیار و بسیار مناسب، در بیدار، ایمان، خدا محوری؛ در ولایت مداری و ولایت پذیری، جهاد تبیین، استقامت و مقاومت است.

امام جمعه دلوار با بیان اینکه حضرت زینب (س) پیام آور عاشورا و مایه همه ثمرات و برکات قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جهان بشریت است، تصریح کرد: توجه به جایگاه و عظمت ایشان در پیام رسانی عاشورا و در خلق حماسه‌های بی نظیر همچنین بصیرت و استقامت و ولایت مداری لازم و ضروری است

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) مصداق کامل ولایت مداری و مدافع راستین اسلام و قرآن است، افزود: از آنجایی که این بانوی بزرگوار در خاندان نبوت و امامت تربیت یافته بود، بن مایه شخصیت برجسته ایشان، حاصل همین ایمان راسخ است.

حجت الاسلام فریدونی اضافه کرد: حضرت زینب (س) الگویی و سرمشق برای همه مؤمنان و مسلمان هستند که پای دین و آرمان‌های انقلاب بایستیم چرا که ایشان پایداری و پایمردی خودش را در ایستادگی و استقامت در پای آرمان‌های انقلاب عاشورا داشتند

امام جمعه دلوار یاد آور شد: روز پنجشنبه مصادف با ۱۲ بهمن روز بازگشت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بعد از ۱۵ سال تبعید به آغوش وطن و آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و یک نقطه عطفی تاریخ است که برای همیشه ماندگار خواهند ماند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی در به وجود آوردن دهه فجر نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشتند.

فریدونی با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری که فرمودند: مردم باید بدانند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف تعیین کننده امنیت کشور و امنیت ملی است و اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند کشور در امنیت باقی خواهد ماند.

فریدونی یاد آور شد: مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه در انتخابات و تعیین سر نوشت کشور و اجرای حاکمیت عدل وظیفه شرعی و الهی است.

امام جمعه دلوار ادامه داد: حضور و مشارکت مردم در انتخابات فقط یک پدیده سیاسی نیست بلکه امتحان الهی است، اقتدار ملی؛ مظهر احقاق حق و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و مهمترین ارکان حفظ و بقا نظام انقلابی است.

وی افزود: در بیش از ۴۴ سال از عمر نظام و انقلاب مردم هرگز ولی فقیه خود را تنها نگذاشتند و همواره پشتیبان ولی فقیه و انقلابشان بوده و هستند و این موضوعی است که در این طول سال‌ها ثابت شده است.

فریدونی بیان کرد: قطعاً مردم در این انتخابات ۱۱ اسفند با مشارکت حداکثری یک بار دیگر حضور خود به رخ جهانیان خواند کشید

کد خبر 6005017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha