تحلیلگر سیاسی عراق:

اشغالگران آمریکایی را باید با زور از عراق بیرون کرد

اشغالگران آمریکایی را باید با زور از عراق بیرون کرد

تحلیلگر سیاسی عراق تاکید کرد که اشغالگران آمریکایی مستقر در این کشور تنها زبان زور را می‌فهمند و سناریوی سال ۲۰۱۱ با حمله‌های نیروهای مقاومت تکرار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد که حمله‌های اخیر نیروهای مقاومت اسلامی این کشور علیه مواضع اشغالگران آمریکایی در عراق تحولات پیش از سال ۲۰۱۱ را یادآور می‌شود.

وی افزود: در آن سال شاهد عملیات منحصربه فرد علیه نیروهای اشغالگر برای بیرون راندن آن‌ها از عراق بودیم. حمله‌های نیروهای مقاومت علیه اشغالگران قبل از سال ۲۰۱۱ باعث شد آن‌ها از عراق خارج شوند. بنابراین مشخص شد که اشغالگران تنها زبان زور را می‌فهمند.

العکیلی اضافه کرد: مذاکره طرف آمریکایی بعد از به میان آمدن منطق زور و هدف قرار گرفتن منافع آن‌ها در عراق و پایگاه‌های نظامیان اشغالگر مطرح می‌شود. باید فشارها بر اشغالگران ادامه پیدا کند تا آن‌ها برای خروج از عراق پای میز مذاکره بنشینند.

مقاومت اسلامی عراق روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: درخواست مقاومت اسلامی، مصوبه مجلس و خواسته مردم برای اخراج نیروهای خارجی از عراق به علت فریبکاری آمریکا برای اجرای خواسته‌های پلیدش در منطقه اجرایی نشده است.

در این بیانیه آمده است: تن دادن آمریکا به درخواست دولت عراق برای تشکیل کمیته مشترک نیز به خاطر ضربه‌های مهلک مقاومت است.

مقاومت اسلامی عراق بیان کرد: آمریکا فقط زبان زور را می فهمد و در طول سالهای جنگ چیزی جز خیانت و ظلم از او ندیده ایم. تحرکات جدید با هدف وقت کشی و توطئه علیه مقاومت برای جنایات بیشتر و پیاده کردن طرح‌های شیطانی برای آسیب رساندن به ملت و امت اسلامی است.

لازم به ذکر است که با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران‌های بی وقفه منطقه‌های مسکونی، آموزشی و درمانی این باریکه از سوی بمب افکن‌های رژیم تل‌آویو، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است.

در این بین گروه‌های عراقی با هدف قرار دادن بیش از یک‌صد باره پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به آمریکایی‌ها تفهیم کرده‌اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالا است.

کد خبر 6005471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha