۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۶

رییس توسعه حل اختلاف اردبیل:

رویکرد دستگاه قضایی ارجاع پرونده‌های کیفری به میانجی‌گرها است

رویکرد دستگاه قضایی ارجاع پرونده‌های کیفری به میانجی‌گرها است

اردبیل- رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: رویکرد جدید دستگاه قضایی کشور این است که پرونده‌های بخش کیفری برای رسیدگی به میانجی‌گرها ارجاع داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین علوی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم تحلیف داوران حرفه‌ای و میانجی‌گران استان اردبیل، اظهار کرد: رویکرد جدید دستگاه قضایی کشور این است که پرونده‌های بخش کیفری به میانجی‌گرها، پرونده‌های بخش حقوقی و خانوادگی جهت رسیدگی برای داورها ارجاع داده شود.

وی تصریح کرد: هدف از این رویکرد دستگاه قضایی این است که پرونده‌ها با دستان خود مردم و اصحاب دعاوی حل و فصل شده و دستگاه قضایی فقط به‌عنوان دستگاهی نظارتی برای شما ایفای نقش می‌کند و خود شما باید برای ارتقای خود تلاش کنید.

رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: با این روش ارتقای زمانی اتفاق خواهد افتاد که در رسیدگی به پرونده‌ها جانب‌داری نکرده و عدالت پیشه کنید و اینکه همیشه با علم و تدبیر تصمیم بگیرید یعنی خودتان باید برای وجاهت، پیشرفت و ارتقای خود تلاش کنید.

حجت‌الاسلام علوی افزود: خدا همیشه حاضر، ناظر و شاهد تمام امورات ما بوده و حاکم تمام زندگی ما است، بنده از شما می‌خواهم که با خدای خودتان عهد و پیمان ببندید که در رسیدگی‌ها جز رضایت پروردگار عالم، چیز دیگری مد نظرتان نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وقتی دستگاه قضایی به شما پروانه فعالیت اعطا می‌کند این عمل بیانگر آن است که شما به عنوان امین و امانت‌دار این دستگاه و مردم انتخاب شده‌اید.

رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل اضافه کرد: ماهی که در آن قرار داریم، ماه رجب است و خدا در این ماه برکاتی گذاشته که در ایام دیگر نیست، کلام معصوم است که می‌فرماید پروردگار عالم در این ایام فضیلت و برکاتی گذاشته که هر وقت نسیم رحمت الهی شروع به وزیدن می‌کند خودتان را در مقابل نسیم قرار دهید تا از برکات این نسیم بهره‌مند شوید، این لطف الهی است که مراسم تحلیف شما با ماه رجب متقارن شده و ما این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم تحلیف شوندگان سوگند یاد کردند و بعد از قرائت سوگندنامه مجوز فعالیت این داوران و میانجی‌گران تحویل داده شد.

کد خبر 6008885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha