حماس بر آزادی کدامیک از اسرای فلسطینی اصرار دارد؟

حماس بر آزادی کدامیک از اسرای فلسطینی اصرار دارد؟

حماس بر آزادی برخی از از اسرای فلسطینی اصرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که جنبش حماس اصرار دارد در چارچوب توافق مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی اسیر مروان برغوثی محکوم به ۵ مرتبه حبس ابد و اسیر احمد سعدات دبیرکل جبهه خلق، عبدالله برغوثی محکوم به ۶۷ سال حبس، حسن سلامه محکوم به ۴۶ مرتبه حبس ابد، عباس السید محکوم به ۳۵ مرتبه حبس ابد و ابراهیم حامد محکوم به ۵۶ مرتبه حبس ابد آزاد شوند.

بیش از ۱۱۰ روز از جنگ غزه در حالی می‌گذرد که رژیم صهیونیستی نه تنها به اهداف خود در جنگ دست نیافته بلکه از جنبه‌های مختلف تحت فشار است. از یک طرف این رژیم به خاطر آبروی از دست رفته خود توان خروج از غزه را ندارد و از طرفی به خاطر شرایط پیچیده داخلی و بین‌المللی شرایط جنگ را بسیار دشوارتر از تصورات خود می‌بیند.

به عبارتی حالا غزه برای رژیم صهیونیستی تبدیل به جهنمی شده است که هیچ راه خروجی ندارد و رژیم صهیونیستی گرفتار آتشی شده است که هر روز شعله‌ورتر از روز قبل آن را در عمق اضمحلال فرو می‌برد.

البته این جنگ نه تنها خود رژیم صهیونیستی بلکه هم پیمانان آن را نیز در سطح جهانی زیر سوال برده و کشورهایی که تا چند وقت پیش از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کردند با گذشت زمان و افزایش دامنه جنایات این رژیم در غزه شروع به انتقاد کرده‌اند.

فرانسه یکی از همین کشورها است که هر چند در ابتدای جنگ از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کرد اما با گذشت زمان به خاطر حفظ هویت خودش هم که شده از جنایات این رژیم در غزه انتقاد می‌کند. برای مثال «کاترین کولونا» وزیر خارجه این کشور اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل مردم فلسطین در قدس اشغالی را یک روال خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد.

اما چالش‌های رژیم صهیونیستی به این موارد ختم نمی‌شوند و رژیم اسرائیل در جنگ غزه با چالش‌های بسیار مهمی روبرو است که نه تنها ادامه جنگ را برایش سخت و تقریباً غیر ممکن کرده‌اند بلکه تا سال‌های سال تأثیرات جبران ناپذیری را بر این رژیم تحمیل خواهند کرد.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی در طول ۱۱۰ روز جنگ علیه غزه، تعداد تلفات نظامیان این رژیم به ۵۶۰ نفر رسیده است. این در حالی است که از ۷ اکتبر تا کنون ۲۷۹۷ نفر نیز در جریان جنگ غزه زخمی شده‌اند.

اما در این بین نکته بسیار مهمی که جلب توجه می‌کند آمار بسیار بالای کشته شدگان رژیم صهیونیستی توسط «آتش خودی است» که ۳۶ نفر اعلام شده است. در همین رابطه ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی نوشت که این آمار بالاترین آمار کشته‌شدگان با آتش خودی در تاریخ جنگ‌های مدرن است.

نکته مهم‌تر این است که مقامات حماس و فلسطین و همچنین منابع خبری مختلف بارها اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی آمار دقیق کشته‌ها و تلفات انسانی و به خصوص تلفات نظامیان خود در نوار غزه را اعلام نمی‌کند.

با این حال حتی اگر آمار به درستی و دقیق هم اعلام نشود باز هم تعداد کشته‌های رژیم صهیونیستی بالا است و کشته‌ها با آتش خودی نیز نشان دهنده آشفتگی و آشوب در میان نظامیان رژیم صهیونیستی است.

کد خبر 6011694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha