۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۳۴

تدارک کشاورزان لهستانی برای اعتصاب علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا

تدارک کشاورزان لهستانی برای اعتصاب علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا

اتحادیه کارگری در لهستان اعلام کرد در اعتراض به سیاست‌های اتحادیه اروپا در بخش کشاورزی، اعتصابی سراسری را برنامه‌ریزی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه کارگری «همبستگی» در لهستان اعلام کرد که کشاورزان لهستانی در ۹ فوریه به منظور مقابله با سیاست کشاورزی اتحادیه اروپا، قصد دارند گذرگاه مرزی لهستان و اوکراین را مسدود کنند.

در بیانیه اتحادیه کارگری «همبستگی» در لهستان آمده است که موضعی که بروکسل از ژانویه ۲۰۲۴ در پیش گرفته از سوی جامعه کشاورزان لهستانی قابل قبول نیست.

این بیانیه در ذکر دلایل این اعتصاب تاکید می کند که انفعال مقامات لهستان و برنامه ریزی برای همکاری با کمیسیون اروپا و احترام به تمام تصمیمات آن در خصوص واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از اوکراین، برای این اتحادیه راهی جز اعلام اعتصاب عمومی باقی نمی گذارد.

اتحادیه کارگری لهستان از کشاورزان این کشور درخواست کرده تا به این اعتصاب ملحق شوند تا منافع عمومی با هدف جلوگیری از فقیر شدن خانواده های لهستانی پیگیری شود.

کشاورزان و رانندگان ماشین آلات و دستگاه‌های کشاورزی در بلژیک هم پس از اعتراض همتایان خود در کشورهای اروپایی از قبیل رومانی، هلند، آلمان و فرانسه امروز سه شنبه به جمع معترضان علیه سیاست‌های جدید کشاورزی اتحادیه اروپا پیوستند.

بر اساس اعلام این رسانه، کشاورزان عصبانی از افزایش هزینه‌ها، سیاست‌های زیست محیطی اتحادیه اروپا و برنامه واردات مواد غذایی ارزان قیمت از اوکراین تصمیم گرفته اند راه های منتهی به بندر «کانتینری زیبروگ» (به عنوان دومین بندر مهم بلژیک) را به نشانه اعتراض مسدود کنند. روز دوشنبه هم کشاورزان معترض بلژیکی بزرگراه‌ها را در جنوب این کشور مسدود کردند و تراکتورها را نزدیک پارلمان اتحادیه اروپا در بروکسل پارک کردند.

اعتراضات کشاورزان از یک هفته پیش در کشورهای مختلف اروپا آغاز شده و ادامه دارد.

کد خبر 6012438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha