۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴

زارعی در گفت‌وگو با مهر:

تجاوز امروز آمریکا به عراق و سوریه «نمایشی» بود

تجاوز امروز آمریکا به عراق و سوریه «نمایشی» بود

کارشناس مسایل بین الملل گفت: تجاوز اخیر آمریکا به سوریه و عراق اقدام ابتکاری نبود بلکه در واکنش به ضربه‌ رکبان(اردوگاه در مرز اردن) بود.

«سعدالله زارعی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تجاوز هوایی بامداد امروز آمریکا به مناطقی از سوریه و عراق اظهار کرد: تجاوز هوایی آمریکا به خاک عراق و سوریه، اتفاق تازه‌ای نبود و پیش‌تر آمریکایی‌ها به پایگاه‌هایی در عراق و سوریه حمله کرده بودند؛ این حملات شباهت زیادی به حملات قبلی دارد.

زارعی با اشاره به حملات مقاومت به پایگاه نظامی آمریکا در اردن، اظهار کرد: کاری که مقاومت در پایگاه «رکبان» علیه آمریکایی‌ها انجام داد ابتکار عمل، اقدامی ویژه، خارج از جغرافیای مقاومت و در محیطی دور از تصور آمریکا بود.

وی گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه از وقوع حوادث غیر مترقبه (واکنش احتمالی ایران و عدم افزایش سطح درگیری‌ها در منطقه) پیشگیری کنند، ابتدا تمرکز زیادی درباره سطح واکنش خود داشتند و پس از آن دست به اقدامات عمدتاً نمایشی و جنایتکارانه زدند. تجاوز امروز آمریکا، سطح کنترل شده‌ای از واکنش به منظور متوقف‌کردن اتفاقاتی از قبیل آنچه در «رکبان» رخ داد، بود.

زارعی افزود: بنابراین تجاوز اخیر آمریکا به سوریه و عراق، نه اقدام ابتکاری بلکه صرفاً در واکنش به ضربه‌ای که در اردن دریافت کردند، بود.

گفتنی است، منابع خبری در سوریه و عراق بامداد امروز از تجاوز جنگنده‌ها و هواپیماهای آمریکایی به مناطقی در استان «دیر الزور» واقع در شرق سوریه خبر دادند.

به گفته این منابع در این حملات، مناطقی بین «البوکمال» و «المیادین» در شرق سوریه هدف قرار گرفته است.

منابع عراقی همچنین از حملات هوایی آمریکا به مناطق مرزی عراق مانند «القائم» نیز خبر داده‌اند. به گفته این منابع مقر نیروهای الحشد الشعبی این کشور هدف قرار گرفته‌اند.

کد خبر 6012959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha