روایت روزنامه فرانسوی از حال‌ غزه؛

تراژدی پشت درهای بسته؛ مرگ در می‌زند!

تراژدی پشت درهای بسته؛ مرگ در می‌زند!

روزنامه لیبراسیون با اشاره به بمباران روزانه نوار غزه که همچنان زیر آتش صهیونیست‌ها قرار دارد، از تعداد غیرقابل شمارش قربانیان زیر ویرانه‌های غزه نوشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لیبراسیون در گزارشی کوتاه نوشت که در پی بمباران نوار غزه به دست ارتش اسرائیل، تاکنون بیش از ۲۷ هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند (شهید شده‌اند) و این در حالی است که شمار قربانیان زیر آوارهای این باریکه عددی مجهول است!

لیبراسیون نوشته است که حدود چهار ماه پس از هفتم اکتبر، بمباران روزانه ارتش اسرائیل در نوار غزه همچنان ادامه دارد؛ بمبارانی که تاکنون به کشته شده شدن بیش از ۲۷ هزار نفر منجر شده و این باریکه تحت محاصره را روزبه‌روز بیشتر به ویرانه‌ای شبیه می‌کند که شمار پیکرهای بی‌جان زیر آن مشخص نیست و جمعیت آن همچنان سیر کاهشی دارد و همان‌ها هم در جست و جوی پناهگاهی خیالی بیشتر و بیشتر به سمت جنوب می‌گریزند.

این روزنامه فرانسوی در ادامه می‌نویسد: محروم از همه‌چیز، برق، آب، گرمایش، غذا، دارو، اینترنت؛ غزه به قرن نوزدهم بازگشته و مردم با گاری تردد کرده و برای حفاظت از خودشان برابر سرما، اسباب و اثاثیه‌ای که از زیر آوار سر برآورده است را می‌سوزانند. بسیاری دیگر نه گذشته‌ای دارند و نه آینده و تنها داشته‌شان حال است. و این تراژدی پشت درهای بسته اتفاق می‌افتد!

در ادامه این گزارش می‌خوانیم: مقامات اسرائیلی خبرنگاران خارجی را با ادعای حفظ امنیت‌شان، از ورود به غزه منع کرده‌اند و تنها به رسانه‌های تحت پوشش ارتش آن اجازه تهیه گزارش می‌دهند و این در حالی است که در رفح، مصری‌ها نیز رسانه‌ها را بسته‌اند. هدف ادعایی کابینه جنگ اسرائیل «ریشه‌کن کردن» حماس اعلام شده است اما حتی اگر چندین هزار نیروی این جنبش کشته شده و شمار زیادی هم در تونل‌ها از پا درآمده باشند، باز هم دو رهبر شاخه نظامی آن همچنان زنده‌اند. در نتیجه اهداف بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی)، محقق نشده است. بنابراین، شدت بمباران به قوت خود باقیست و شایعات درباره آتش‌بس احتمالی نیز ادامه دارد. سران اسرائیل می‌دانند که فرصت زیادی ندارند. قطعاً وزرای راست‌افراطی تهدید کرده‌اند که در صورت توقف جنگ، کابینه را ترک خواهند کرد؛ موضوعی که احتمال بقای سیاسی نخست وزیر را تضعیف خواهد کرد.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: با این حال، متحد آمریکایی ارزشمند آنها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، نمی‌تواند وارد فاز عملیاتی جنگ شود و حتی اگر آتش‌بسی هم در کار باشد، مشکل اصلی حل نخواهد شد: چطور باید به بازماندگان غزه، چشم‌اندازی از آینده داد؟

کد خبر 6013914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha