۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت:

جایگاه فناوری در صنعت است

جایگاه فناوری در صنعت است

اصفهان-مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جایگاه فناوری در صنعت است و بنابراین انجمن‌های علمی دانشجویی نیز باید به صنایع مرتبط باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین اسدی ظهر دوشنبه در دومین روز از اولین رویداد هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی (روشنا) در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، با اشاره به اهمیت فناوری اظهار کرد: فناوری در ایران مظلوم است و باید مورد توجه قرار گیرد. جایگاه فناوری در صنعت است و بنابراین انجمن‌های علمی دانشجویی نیز باید به صنایع مرتبط باشند. دانشجویان برای موفقیت باید تعامل، افزایش دانش و توسعه ارتباط با صنایع، کارآفرینان و فعالان اقتصادی را به خوبی یاد بگیرند.

وی افزود: این ارتباط دو سویه می‌تواند به رشد هر دو طرف و رفع نیازهای آن‌ها منجر شود. صنعت، امروز به افزایش بهره‌وری، تحول دیجیتال و نیروی انسانی متخصص نیاز دارد و دانشجویان و انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند این نیازهای فناورانه را برطرف کنند.

مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی نباید فناوری را مقاله محور کنند بلکه باید با فعالیت به صورت تخصصی و ارتباط با صنایع آن را ترویج داد. دانشجویان می‌توانند فعالیت‌های پژوهشی خود را برای صنایعی انجام دهند که با دانشگاه همکاری می‌کنند.

اسدی ادامه داد: انجمن‌های علمی دانشگاهی جایگاه ویژه‌ای در حوزه فناوری دانشگاه‌ها دارند و می‌توانند حتی کل سیستم دانشگاه را اصلاح کنند اما برای این کار جلب مشارکت حداکثری را یاد بگیرند. امروز حدود ۵۰ هزار کارخانه در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که زیر ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک میان انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی با کارآفرینان و صنعتگران می‌تواند باعث انتقال تجربه به دانشجویان، آموزش، یادگیری و جریان سازی در کشور شود.

کد خبر 6015171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha