۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴

درخواست ضرغامی از وزیر آموزش و پرورش؛

گردشگری و هتلداری به آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اضافه شود

گردشگری و هتلداری به آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اضافه شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تخصیص کد رشته‌های گردشگری و هتلداری در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کرد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نوشت: فعالیت صنایع گردشگری و هتلداری به صورت دانش محور و کاربردی بوده به طوری که شاخه‌های متنوع گردشگری و روش‌های پذیرایی و مهمان نوازی همواره در حال به روز رسانی و بهینه سازی متناسب با نیازهای روز گردشگران است و این امر توجه ویژه به مقوله آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص را بیش از پیش ضروری کرده است.

با عنایت به اینکه در سال‌های اخیر در هنرستان‌های زیر مجموعه؛ رشته‌های گردشگری و هتلداری دایر شده است، ولیکن برای جذب آموزگاران و معلمان متخصص از فارغ التحصیلان این رشته‌ها در ردیف‌های استخدامی آزمون سراسری آن وزارتخانه متناسب با نیاز در واحدهای زیر مجموعه، اقدام لازم صورت نگرفته است.

همچنین در هنرستان‌ها و مدارس مرتبط، به دلیل عدم جذب نیروی متخصص و استفاده از متخصصان رشته‌های غیر مرتبط قطعاً نتایج مدنظر برای توسعه گردشگری حاصل نمی‌شود.

با توجه به فراخوان جدید استخدامی آن وزارتخانه و عدم درج رشته‌های مرتبط با صنعت گردشگری دستور فرمائید ضمن اصلاح و درج کد رشته‌های گردشگری و هتلداری در ردیف‌های جدید از ظرفیت متخصصان و فارغ التحصیلان رشته‌های فوق الذکر در این آزمون و آزمون‌های بعدی استفاده شود.

کد خبر 6015300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      4 0
      تورا خدا حتما پیگیری کنید و مجددا ثبت نام انجام بشه برای آزمون جدید
    • فرشته IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      توروخدا من رشته م علوم تربیتی هست کارشناسی پدرم مادرم مریض بودن دیرشدبراستخدامم توروقران تمدیدش کنیدخواهش میکنم عاجزانه ازشماتمدیدکنید یروز دیگه هزینه رو قرض کردم شرکت کنم
    • پروانه IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      ایا اقتصاد بازرگانی میتواند باکد رشته مدیریت بازرگانی شرکت کندممنونم جواب رابه شماره 09149489836ارسال کنید
    • مینا IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      سلام خواهش میکنم به رشته اقتصاد عنوان شغلی بیستری بدین ، ما خیلی راحت میتونیم تو آموزگاری هم شرکت کنیم ، من رشته دبیرستانم علوم تجربی بودیعنی هم زیست و فیزیک و شیمی و ریاضی پاس کردم اون سال که کنکور دادم تو دانشگاه رشته اقتصاد رشته مشترک بود ، الانم که دقیقه نود رشته اقتصاد به دبیری اضافه شده
    • سعید IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      چرا کارشناس حسابداری نمی تونه رشته آموزگاری را انتخاب کنه این چه تبعیضی ست لطفا رسیدگی کنید
    • هموطن IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
      0 0
      بنظرم بجای نوشتن اینهمه رشته بنویسن تمام رشته ها
    • فتطمه IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      0 0
      كاش بشه واقعا رشتمون هيچ حا بدرد نميخوره واقعا غير خارج.ماهاكه معلمي دوس داريم و اتفاقي رفتيم تواين رشته چيكاركنيم اتفاقا هتلداري و اداب معاشرت رو خيلي لازمه كه بدونن بچه ها