۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲

در گفت‌وگو با مهر تاکید شد؛

توسعه فکری و فرهنگی کشور در گرو توانمندی اصحاب رسانه است

توسعه فکری و فرهنگی کشور در گرو توانمندی اصحاب رسانه است

اهواز- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اصحاب رسانه کنشگران، پیشتازان و پیش قراولان جبهه فکری و فرهنگی کشور هستند وهرچه بیشتر توانمند شوند، حوزه‌های مختلف توسعه در کشور توانمندتر می‌شود.

محمد حسین ظریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توفیق داشتم با برگزاری کارگاه سواد رسانه، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، خدمت اصحاب رسانه این استان باشم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به نظر بنده کارگاه سواد رسانه که در امتداد کارگاه‌های مهارت افزایی و توانمندسازی اصحاب رسانه خوزستان برگزار شد، یک کارگاه جامع و پویا، با مشارکت خوب شرکت کنندگان بود. در این کارگاه مباحث اساسی سواد رسانه و تکنیک‌های اقناع سازی مرور شد.

وی اضافه کرد: مثال‌های جدید که با مسائل نو به نو حوزه‌های مرتبط با سواد رسانه و مسائل اجتماعی ارتباط پیوسته‌ای داشت در این کارگاه مطرح شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به تناسب اقتضاهای بحث و حضور مخاطبان فعال، با تجربه و متخصص در این حوزه، کارگاه پویا بود و مباحث به صورت مستمر در یک فضای تعاملی و گفت‌وگویی پیش رفت؛ امیدوار هستم این کارگاه و نظایر آن به ارتقای سواد رسانه، سواد فرهنگی و ظرفیت‌های جدی که در خوزستان و دیگر استان‌ها داریم، کمک کند.

ظریفیان ادامه داد: اصحاب رسانه کنشگران، پیشتازان و پیش قراولان جبهه فکری و فرهنگی کشور هستند و هرچه بیشتر توانمند شوند، حوزه‌های مختلف توسعه در کشور توانمندتر خواهد شد.

وی در خصوص ظرفیت رسانه‌های خوزستان عنوان کرد: ظرفیت شناسی رسانه‌های استان نیازمند یک دریافت دقیق و پیمایش علمی دارد اما با شناختی که بنده از گذشته نسبت به رسانه‌های خوزستان دارم و مباحث خوبی که در کارگاه سواد رسانه اتفاق افتاد، بنظرم ظرفیت رسانه خوزستان خوب است و این استعداد، یک استعداد قابل اعتنا است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اقلیم خوزستان، اتفاق‌هایی که برای این استان در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس رخ داده و ظرفیت‌های متنوع و قوی استان در بخش‌های مختلف، انتظار می‌رود یک نظام رسانه‌ای جامع‌تر و فعال‌تر در خوزستان داشته باشیم که ظرفیت آن وجود دارد؛ البته بخشی از آن نیز اکنون بالفعل شده است.

کد خبر 6015410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha