۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۱۰

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی خبرداد؛

پرداخت ۴۳ میلیارد تومان هزینه بیماران خاص در خراسان جنوبی

پرداخت ۴۳ میلیارد تومان هزینه بیماران خاص در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از پرداخت ۴۳ میلیارد تومان برای هزینه‌های ۶۰ هزار بار مراجعه بیماران خاص به مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اربابی عصر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر گفت: بیش از ۵۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت استان یعنی ۶۸.۵ درصد جمعیت خراسان جنوبی از پوشش بیمه سلامت بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی افراد برای پوشش بیمه با بیمه سلامت است، افزود: هر بیمه شده از حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا حدود ۲۵۰ هزار تومان برای برخورداری از پوشش بیمه باید پرداخت کند که در این راستا خیرین به پرداخت هزینه بیمه افراد می‌توانند کمک کنند.

به گفته وی بیش از ۱۷ هزار نفر در پنج دهک اول استان در دولت سیزدهم از بیمه سلامت رایگان برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دهک‌های دیگر هم از تخفیف‌های مناسبی برخوردار شده‌اند، خاطر نشان کرد: افراد مشمول دهک ۶ با ۱۰ درصد کاهش باید ۲۰ درصد حق بیمه را، دهک ۷، ۳۰ درصد، دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه را و دهک ۹ باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند که در گذشته ۸۰ درصد بود یعنی ۳۰ درصد مشمول کاهش پرداخت شده است.

به گفته وی مشمولان دهک ۱۰ هم بدون تغییر نسبت به گذشته باید کل مبلغ حق بیمه را پرداخت کند.

وی در خصوص سوال خبرنگار مهر در باره اقدامات بیمه سلامت در زمینه پیشگیری، تصریح کرد: بیمه سلامت در زمینه پیشگیری و غربالگری برنامه‌های جدیدی را شروع کرده و برای پیشگیری و غربالگری بیماری‌های پرهزینه و غیر واگیردار مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی اقدام کرده است تا افراد قبل از وقوع بیماری با شناسایی علائم پیشگیری و درمان اولیه را انجام دهند تا هزینه‌های درمان از این طریق کاهش یابد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر در استان و در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند و از ابتدای سال جاری ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه درمان برای ۶۰ هزار بار مراجعه این بیماران در استان پرداخت شده است.

اربابی گفت: این بیماران بعد از نشان‌دار شدن خدمات درمانی را رایگان یا با تعرفه بسیار کم را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که در خراسان جنوبی نشان‌دار شده‌اند بیماران پرفشاری خون، دیابت نوع یک و سرطان هستند.

وی متذکر شد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری ۲ هزار و ۲۱۴ زوج نابارور در استان برای دریافت خدمات درمانی نشان‌دار شده‌اند و در هفت ماه سال جاری چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور استان پرداخت شده است.

کد خبر 6015711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha