۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۰۴

در گفت‌وگو با مهر تشریح شد؛

همه چیز در مورد انتخابات الیگودرز

همه چیز در مورد انتخابات الیگودرز

الیگودرز - فرماندار الیگودرز آخرین خبرها در رابطه با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پهناور و با روستاهای پراکنده الیگودرز را تشریح کرد.

ایمان خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انتخابات موضوع تعیین‌کننده و مهمی برای آینده کشور به‌حساب می‌آید، اظهار داشت: اینکه دشمنان تلاش می‌کنند که «نه به رأی» و «نه به انتخابات» را در جامعه ترویج دهند، به‌خاطر این بوده که انتخابات مؤثر است و آینده کشور را انتخابات تعیین می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون ۴۰ بار انتخابات در کشور برگزار شده و مصداق نداریم که در کشور دیگر این تعداد انتخابات برگزار شده باشد.

لیست نهایی کاندیداها ۱۹ بهمن اعلام می‌شود

فرماندار الیگودرز در ادامه سخنان خود با اشاره به تغییر قانون انتخابات در کشور طی امسال، بیان داشت: عملاً از ۱۵ مردادماه کارهای مربوط به برگزاری انتخابات در کشور، استان و همچنین شهرستان الیگودرز آغاز شد.

خسروی با بیان اینکه از این تاریخ تا ۲۲ مردادماه کار پیش ثبت‌نام داوطلبان انجام گرفت، عنوان کرد: هیئت‌های اجرایی از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه در شهرستان تشکیل شدند.

یک نفر از حوزه انتخابیه تهران به حوزه انتخابیه الیگودرز منتقل شده است، همچنین یک نفر از حوزه انتخابیه الیگودرز به حوزه انتخابیه اصفهان منتقل شده است وی بیان داشت: از ۲۷ مهرماه تا سه آبان‌ماه نیز کار ثبت‌نام داوطلبان از طریق سامانه انجام گرفت.

فرماندار الیگودرز با بیان اینکه از ۲۸ مهرماه تا ۱۳ آبان‌ماه صلاحیت داوطلبان انتخابات از طریق مراجع پنج‌گانه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: طی ۱۵ روز کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی انجام گرفت.

خسروی با اشاره به اینکه در نهایت ۳۶ نفر در حوزه انتخابیه الیگودرز مورد تأیید هیئت‌های اجرایی قرار گرفتند، افزود: همچنین ۱۶ نفر رد صلاحیت، چهار نفر انصراف دادند، صلاحیت پنج نفر نیز احراز نشد.

وی با تأکید بر اینکه در نهایت تا کنون ۲۸ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه الیگودرز از سوی هیئت نظارت استان مورد تأیید قرار گرفته است، گفت: یک نفر از حوزه انتخابیه تهران به حوزه انتخابیه الیگودرز منتقل شده است، همچنین یک نفر از حوزه انتخابیه الیگودرز به حوزه انتخابیه اصفهان منتقل شده است.

فرماندار الیگودرز، افزود: در ۱۹ بهمن‌ماه لیست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه الیگودرز اعلام خواهد شد.

پیش‌بینی بالگرد برای اخذ رأی از مردم در نقاط دورافتاده

خسروی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهرستان الیگودرز یکی از شهرستان‌های بزرگ کشور به لحاظ جغرافیایی محسوب می‌شود، ادامه داد: در مجموع بین دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۷۰۰ نفر کار برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه الیگودرز را بر عهده دارند، این تعداد غیر از نیروهای هیئت نظارت هستند که احتمالاً بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر هستند.

۱۶۸ شعبه و صندوق اخذ رأی در حوزه انتخابیه الیگودرز پیش‌بینی‌شده است وی همچنین با اشاره به تعداد شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه الیگودرز، بیان داشت: شهرستان الیگودرز پنج بخش دارد، برای بخش مرکزی و با احتساب شهر الیگودرز ۸۲ صندوق و شعبه اخذ رأی ثابت و سیار پیش‌بینی‌شده است.

فرماندار الیگودرز، ادامه داد: برای بخش‌های «زز و ماهرو»، «ذلقی»، «بربروت غربی» و «بربروت شرقی» نیز ۱۹ شعبه و صندوق اخذ رأی ثابت و ۶۷ صندوق رأی سیار پیش‌بینی‌شده است، پیش‌بینی این تعداد صندوق سیار اخذ رأی نشان‌دهنده پراکندگی روستاهای این شهرستان است.

خسروی، افزود: ۹۹ صندوق اخذ رأی ثابت و ۶۹ صندوق اخذ رأی سیار و در مجموع ۱۶۸ شعبه و صندوق اخذ رأی در حوزه انتخابیه الیگودرز پیش‌بینی‌شده است.

وی تأکید کرد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که اخذ رأی را در دورترین نقطه حوزه انتخابیه الیگودرز در روز انتخابات داشته باشیم، در این راستا باتوجه‌به پراکندگی روستاها در این شهرستان پیش‌بینی بالگرد را در صورت مساعد بودن شرایط جوی داشته‌ایم.

مدیرانی که در میتینگ کاندیداها شرکت کنند عزل می‌شوند

فرماندار الیگودرز در ادامه با اشاره به اختصاص امکانات دولتی به کاندیداها برای ارائه برنامه‌ها و… خود در زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی، گفت: این امر به‌صورت عادلانه و قرعه‌کشی در بین کاندیداها انجام خواهد گرفت.

خسروی با اشاره به تلاش برای برگزاری مناظره‌های زنده و یا ضبط شده کاندیداها، بیان داشت: همچنین هر مدیری خارج از ساعات اداری و یا در ساعات اداری در میتینگ انتخاباتی هر کاندیدی شرکت کند و یا زیرساختی را دراین‌رابطه فراهم کند، شک نکنید ظرف ۲۴ ساعت او را عزل خواهیم کرد.

وی گفت: چند بار ما این موضوع را در جلسات شورای اداری مورد تأکید قرار داده‌ایم، حتی اگر شائبه‌ای ایجاد شده باشد ما تذکر آن را هم داده‌ایم چرا که ما باید از حق‌وحقوق مردم صیانت کنیم، حتماً افراد دارای گرایش‌های سیاسی هستند، منتها اگر این گرایش در بحث اجرا تأثیرگذار باشد آنجا دیگر غیرقابل‌قبول است، این حساسیت در مورد عوامل اجرایی انتخابات هم وجود دارد.

کد خبر 6015783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha