۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

انتقاد از اتفاقات لیگ والیبال؛

صمدی:برخی مربیان تافته جدابافته هستند/ فدراسیون تبعیض قائل می‌شود

صمدی:برخی مربیان تافته جدابافته هستند/ فدراسیون تبعیض قائل می‌شود

سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک مشهد معتقد است فدراسیون والیبال تبعیض قائل می‌شود و این افراد در لیگ تافته جدا بافته هستند به طوری که داوران هم با چشم دیگری این مربیان را می‌بینند.

حامد صمدی سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط لیگ برتر والیبال گفت: امسال لیگ متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داریم، به طوری که من تا به حال این فشردگی و رقابت تنگاتنگ را ندیده بودم. تیم‌ها بسیار نزدیک به هم رقابت می‌کنند و تا هفته آخر مسابقات این حساسیت ادامه خواهد داشت. تیم‌ها هیچکدام از پیش برنده نیستند و شاید تنها تیم فولاد سیرجان در حاشیه امنیت باشد، مابقی تیم‌ها با یکدیگری رقابت تنگاتنگی دارند.

در لیگ والیبال رقابت تنگاتنگ است

وی گفت: من هفته گذشته جدول مسابقات را نگاه کردم، تیم دوم جدول با تیم هشتم جدول تنها یک برد و باخت تفاوت داشتند این نشان می‌دهد فشردگی لیگ بسیار بالاست، البته سال گذشته هم شرایط به همین صورت بود و تنها تعطیلی یک ماهه لیگ به ما ضربه زد، اما امسال کیفیت لیگ بسیار بالاست به طوری که تا هفته آخر همین فشردگی ادامه خواهد داشت.

فدراسیون تبعیض قائل می‌شود

سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک مشهد در مورد داوری در لیگ برتر والیبال گفت: هر زمان که در مورد داوری صحبت کردیم شرایط به ضرر ما شد. متأسفانه فدراسیون تبعیض قائل می‌شود، چند وقت پیش وقتی از داوری گلایه کردیم و حتی مستندات خودمان را هم ارائه دادیم که داوری به ضرر تیم ما سوت زد در نهایت کمیته انضباطی ما را به خواستند در صورتی که تمامی این اشتباهات داوری باعث می‌شود به ضرر یک استان تمام شود و چراغ والیبال در یک استان خاموش شود. تمامی اشتباهات داوری در نهایت به ضرر والیبال است و نباید این موضوع را نادیده گرفت.

دو سه مربی در ایران تافته جدا بافته هستند

صمدی بیان کرد: در بازی آخر مقابل پیکان اشتباهات داوری صورت گرفت و ما هم به خاطر اینکه حقانیت خودمان را ثابت کنیم این موضوع را با سند و مدرک در فضای مجازی و کانال باشگاه منتشر کردیم، تا نشان بدهیم واقعاً داوری در بازی با پیکان به ضرر ما تمام شد. متأسفانه دو سه مربی در ایران تافته جدا بافته هستند و هر کاری انجام بدهند کسی با آن‌ها کاری ندارند و داوران هم به چشم دیگری به آن‌ها نگاه می‌کنند.

در بازی با هورسان و پیکان حق ما خورده شد

سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک مشهد تأکید کرد: تیم ما واقعاً در دو سه بازی متضرر شد، در رامسر مقابل هورسان حق ما ضایع شد به طوری که به داور آن مسابقه تا چند هفته بازی ندادند و حق را به ما دادن، اما نتیجه برنگشت در حالی که نتیجه برای ما مهم بود. در بازی هفته گذشته هم مقابل پیکان واقعاً حق خوری در حق تیم ما رخ داد.

به خاطر مصدومیت بازیکنان چندین باخت دادیم

صمدی بااشاره به وضعیت تیم‌اش گفت: تیم ما الان چندین هفته است که شرایط خوبی ندارد و پشت سر هم نتیجه را واگذار کردیم که البته این باخت‌ها هم دلیل دارد، متأسفانه چند بازیکن ما مصدوم شدند و آن‌ها را در اختیار نداشتیم. تیم ما جز آخرین تیم‌هایی بود که برای لیگ برتر بسته شد و همه بازیکنان هم جوان هستند. با وجود چندین بازیکن آسیب دیده شرایط سختی داشتیم و این ناداوری هم وضعیت را برای ما سخت‌تر کرد.

داشتن ویدئو چک در لیگ مهمتر از کف‌پوش بود

وی اظهارداشت: البته من نمی‌گویم این ناداوری‌ها به عمد است اما باید کمیته داوران هم به عملکرد داوران بیشتر نظارت کنند، ویدئو چک باید در لیگ اجباری شود. سال گذشته استفاده از کف پوش استاندارد در لیگ اجباری شد که اتفاق خوبی بود اما به نظرم اجباری شدن ویدئو چک مهمتر از کف پوش بود. چون داشتن ویدئو چک باعث می‌شود حقی از کسی ضایع نشود اما کف پوش استاندارد تأثیری در روند داوری‌ها و نتایج ندارد.

برخی داوران مغرضانه پرچم می‌زنند

صمدی عنوان کرد: متأسفانه داور خط در چند شهر خیلی مغرضانه پرچم می‌زنند. ما در مشهد به دلیل شرایطی که داریم معمولاً داورها به نفع تیم مقابل پرچم می‌زنند که به ضرر تیم ماست. امیدوارم کمیته داوران فکری به حال شرایط داوری در لیگ کند تا حقی از کسی ضایع نشود. کیفیت لیگ بسیار خوب است و تنها مشکل ما همین داوری است.

وی در مورد بازی فردا مقابل گیتی پسند گفت: گیتی پسند هم تیم بسیار خوبی است که در شهر خودش بازی‌های خوبی داشته است. کار برای ما سخت است، البته خدا را شکر یلی به تیم اضافه شده و امیدوارم با حضور او بتوانیم از این بحران خارج شویم. هر چند که به خاطر مصدومیت بازیکنان شرایط سختی پشت سر گذاشتیم.

کد خبر 6016284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha