۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸

۱۶ طرح‌ پژوهشی آماده تجاری سازی در دانشگاه امیرکبیر معرفی شد

۱۶ طرح‌ پژوهشی آماده تجاری سازی در دانشگاه امیرکبیر معرفی شد

۱۶ طرح پژوهشی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که آماده تجاری سازی هستند، معرفی و مقرر شد از سوی خیرین و دانشگاه حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، این طرح های پژوهشی از سوی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه شدند و صبح امروز در رویداد AUT THINK در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور سرپرست دانشگاه، معاون پژوهشی، معاون فرهنگی و دانشجویی و معاون توسعه و مدیریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر معرفی و تحت حمایت قرار گرفتند.

براساس اعلام دانشگاه مقرر شده است که هر یک از ۱۶ طرح منتخب مشمول ۱۰۰ میلیون تومان حمایت شوند و این میزان حمایت به صورت مشترک با همکاری خیرین علم و فناوری پرداخت می شود به طوریکه ۵۰درصد آن از سوی دانشگاه و ۵۰ درصد دیگر از سوی خیرین تامین می شود.

این طرح های پژوهشی در زمینه های مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی هوافضا، مهندسی نفت، مهندسی پزشکی، مهندسی مواد و متالورژی و مهندسی نفت هستند.

علیرضا رهایی، سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: باعث خوشبختی است که اساتید و دانشجویان به اجرای طرح‌های کاربردی، مهم و پیچیده وارد شده اند، برخی از طرح ها گشایش های خوبی در حوزه های صنعتی ایجاد می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه دار بودن این حرکت اظهار کرد: اینکه ذکر می شود کشور در تولید علم در جهان از رتبه ۵۲ به ۱۵ رسیده است، یک اقدام سهل الوصول نیست و ما هر روز شاهد جهش های علمی در کشور هستیم در گذشته چنین دستاوردهایی نداشتیم؛ اما هم اکنون با همت جوانان و ظرفیت های دانشی در کشور شاهد موفقیت های کشور در عرصه های علمی و فناوری هستیم.

کد خبر 6016427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha