سفیر روسیه در کره شمالی:

خطر ماجراجویی نظامی آمریکا در شبه‌جزیره کره وجود دارد

خطر ماجراجویی نظامی آمریکا در شبه‌جزیره کره وجود دارد

سفیر روسیه در کره شمالی با اشاره به رفتارهای آمریکا در مناطق مختلف جهان هشدار داد که احتمال ماجراجویی نظامی واشنگتن در شبه‌جزیره کره وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «الکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در پیونگ‌یانگ در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» تأکید کرد که وضعیت در شبه‌جزیره کره بحرانی و نگران‌کننده است.

وی دراین‌باره گفت: وضعیت در شبه‌جزیره کره باعث نگرانی می شو، د زیرا واشنگتن ممکن است یک ماجراجویی نظامی در منطقه خاور دور آغاز کند.

این دیپلمات روس در ادامه تشریح کرد که «وضعیت در شبه‌جزیره کره یک نگرانی بزرگ است، در درجه اول به دلیل سیاست‌های ماجراجویانه آمریکایی ها، چه تضمینی وجود دارد که ایالات متحده آنچه در خاورمیانه انجام می دهد، مشابه آن را در خاور دور انجام دهد، به‌خصوص پس از بمباران حوثی های یمن

وی در ادامه با اشاره به اقدام تروریستی آمریکا دربه‌شهادت‌رساندن سپهبدِ شهید قاسم سلیمانی گفت: نیکی هیلی که برای نامزدی ریاست جمهوری آمریکا نامزد شده، خواستار ترور مقامات ایران شده است، چگونه می توان مطمئن بود که آمریکایی ها عملیات مشابهی را علیه کره شمالی انجام ندهند.

روز شنبه نیز آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکرات با همتای خود در کره جنوبی، درباره تشدید سریع تنش‌ها در شبه‌جزیره کره به شدت ابراز نگرانی کرده است. رودنکو دوم فوریه در سئول، مذاکراتی را با چونگ بیونگ‌وون، معاون وزیر خارجه کره جنوبی انجام داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف روسی نگرانی‌های جدی خود را درباره تشدید سریع تنش‌ها در این منطقه ابراز کرد. همچنین قویا تاکید شد که عامل اصلی این تشدید تنش، سیاست تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه‌ای است که واشنگتن به خاطر اهداف ژئوپولیتیکی خودش، در پیش گرفته و در تلاش است تا متحدان منطقه‌ای خود را نسبت به پیاده کردن نقشه‌های خصمانه‌اش مجبور کند؛ نقشه‌هایی که مملو از عواقب غیرقابل پیش‌بینی از جمله عواقب نظامی است.

وزارت خارجه روسیه همچنین نوشت: علاوه بر این، طرف روسی نسبت به توسعه همکاری سودمندِ متقابل با کره شمالی در چهارچوب هنجارهای قوانین بین‌الملل در راستای منفعت دو کشور و همچنین تقویت صلح و ثبات در منطقه، ابراز تمایل کرد.

کد خبر 6017393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha