۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر؛

کتابخانه عمومی زنده یاد «هوشنگ ابتهاج» در رشت گشایش یافت

کتابخانه عمومی زنده یاد «هوشنگ ابتهاج» در رشت گشایش یافت

رشت- در آستانه عید سعید مبعث و هفتمین روز از دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی زنده یاد «هوشنگ ابتهاج» به عنوان چهارمین کتابخانه مدرسه گیلان در رشت گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه عید سعید مبعث و در هفتمین روز از دهه مبارک فجر کتابخانه عمومی زنده یاد هوشنگ ابتهاج (پیشخوان کتابخانه عمومی خاتم الانبیا (ص) رشت) ظهر چهارشنبه با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در هنرستان برکت رشت گشایش یافت.

«یاسر تقوی» مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در مراسم افتتاح این کتابخانه عمومی در شهر رشت با بیان اینکه کتابخانه عمومی زنده یاد هوشنگ ابتهاج به عنوان چهارمین کتابخانه مدرسه استان گیلان به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و تأمین نیازهای اطلاعاتی مردم منطقه خواهد پرداخت، ایجاد این مرکز را برای تأمین بخشی از کمبود فضای مطالعاتی در شهر رشت عنوان کرد.

تقوی با اظهار امیدواری نسبت به استقبال خوب دانش آموزان مدارس شهر رشت از کتابخانه های عمومی، افزایش فضاهای مطالعاتی را از منظر رفع دغدغه‌های این عزیزان مؤثر ارزیابی کرد و بر ضرورت هم افزایی بیشتر میان دستگاه‌های مختلف برای توسعه اینگونه فضاهای کتابخانه ای در اقصی نقاط استان بویژه شهر رشت تاکید کرد.

وی با دعوت از نیک اندیشان و خیرین حوزه کتاب برای حضور و نقش آفرینی در تأمین فضاهای کتابخانه ای و نیز کمک به تجهیز و شاداب سازی کتابخانه های عمومی و تأمین منابع آن، از آمادگی مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برای هرنوع همکاری برای تسهیل حضور این عزیزان خبر داد.

تقوی با بیان اینکه کتابخانه عمومی زنده یاد هوشنگ ابتهاج به عنوان پیشخوان کتابخانه عمومی خاتم الانبیا (ص) رشت در شهر رشت فعالت خواهد داشت، گفت: این مرکز فرهنگی در فضایی بالغ بر ۸۰ متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز و با اختصاص اولیه ۳ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف برای استفاده علاقمندان به کتاب و کتابخوانی گشایش یافت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین با قدردانی از مسؤولان اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارسی استان گیلان در اختصاص فضاهای کتابخانه ای در مدارس از ادامه این همکاری در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: نتیجه این همکاری ایجاد ۳ باب کتابخانه عمومی دیگر در شهرهای مختلف گیلان خواهد بود.

کد خبر 6017676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha