۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۳۱

با توسعه میدان‌های جدید ، غرب کشور متحول می شود

با توسعه میدان‌های جدید ، غرب کشور متحول می شود

مدیر عامل نفت مناطق مرکزی در بازدید از میدانهای گازی تنگ بیجار ، باباقیر و بانکول توسعه این میادین را نقطه آغازین در تحول غرب کشور ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی حیدری با اعلام این خبر اظهار داشت: در طرح توسعه این میادین، توسعه پایدار منطقه و توجه به الزامات زیست محیطی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با راه اندازی و آغاز به کار این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد چشم‌اندازهای روشن در گسترش فرصت‌های شغلی، افزایش ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام و تأمین خوراک پتروشیمی استان ایلام، بخشی از گاز مصرفی سرانه خانگی و تجاری استان‌های غرب کشور نیز تأمین می‌شود.

حیدری با تاکید بر اهمیت راه اندازی طرح توسعه فاز دو تنگ بیجار تصریح کرد: میدان گازی تنگ بیجار در حال حاضر ۲۵۰ میلیون فوت مکعب ظرفیت دارد و بر اساس برنامه ریزی ها در طرح توسعه فاز دو آن قرار است این ظرفیت به ۴۰۰ میلیون فوت مکعب برسد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و هیأت همراه در میادین باباقیر و بانکول حضور یافته و از نزدیک در جریان روند اجرایی آماده سازی محل چاه‌ها و حفاری اولین چاه‌های میادین یاد شده با هدف ارزیابی سازندی قرار گرفتند و ضمن بررسی روند پیشرفت عملیات اجرایی آنها، مهندس حیدری خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران در این منطقه، پروژه درصد پیشرفت خوبی داشته و انشالله با تداوم بی‌شر تلاش‌های همکاران تا اواسط سال آینده به بهره برداری برسد.

این گزارش می‌افزاید در این بازدید مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب و مدیران و رؤسای ستادی این شرکت، مهندس حیدری و هیأت همراه از ستاد تهران را همراهی کرده و به بیان خواسته‌ها و نظرات خود در پیشبرد پروژه‌ها و امور اجرایی پرداختند.

کد خبر 6018025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha