۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲

رییس ستاد انتخابات استان زنجان خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی تایید صلاحیت شدگان در استان زنجان

افزایش ۲۰ درصدی تایید صلاحیت شدگان در استان زنجان

زنجان- رییس ستاد انتخابات استان زنجان از افزایش ۲۰ درصدی تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در دوره دوازدهم مجلس نسبت به دوره گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر شنبه در نشست خبری با بیان اینکه طبق اعلام نهایی شورای نگهبان، ۷۱ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان زنجان تأیید صلاحیت شدند، افزود: این میزان نسبت به دوره یازدهم که ۵۱ درصد بود، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از ۳۷۵ نفری که در حوزه انتخابیه استان زنجان ثبت‌نام کرده بودند، در مجموع تعداد ۲۶۷ نفر توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند، گفت: از این تعداد داوطلب تأیید صلاحیت شده در حوزه‌های چهارگانه استان زنجان، تعداد ۲۳۹ نفر آقا و ۲۸ نفر نیز خانم هستند.

این مسؤول در ادامه به تفکیک تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده در حوزه‌های انتخابیه استان پرداخت و با یادآوری اینکه از مجموع داوطلبان احراز هویت شده در استان، تعداد ۱۵۲ نفر به حوزه انتخابیه زنجان و طارم اختصاص دارد، اظهار کرد: از ۱۵۲ داوطلب حوزه انتخابیه زنجان و طارم، تعداد ۱۳۶ نفر را آقا و ۱۶ نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

وی در خصوص تعداد نفرات احراز هویت شده توسط شورای نگهبان در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه نیز تصریح کرد: در این حوزه انتخابیه نیز تعداد ۴۲ نفر تأیید صلاحیت شدند که از این تعداد ۳۵ نفر آقا و ۷ نفر خانم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در ادامه تعداد افراد تأیید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود را ۴۴ نفر آقا و ۲ نفر خانم اعلام و خاطرنشان کرد: طبق اعلام شورای نگهبان، در حوزه انتخابیه خدابنده نیز ۲۷ نفر تأیید صلاحیت شدند که از این تعداد ۲۴ نفر آقا و ۳ نفر خانم هستند.

رفیعی همچنین گریزی به آخرین وضعیت کاندیداهای تأیید صلاحیت شده برای شرکت در مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان، یادآور شد: بعد از ثبت‌نام اولیه ۱۰ نفر و انصراف ۲ نفر، تعداد ۸ نفر برای رقابت در این استان به شورای نگهبان معرفی و دو نفر احراز هویت شدند.

وی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در استان اتخاذ شده است، تعداد شعب اخذ رأی در استان را با ۲ درصد افزایش نسبت به دوره قبل ۷۷۲ شعبه اخذ رأی اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵۷ شعبه به صورت ثابت و ۳۱۵ شعبه نیز به صورت سیار برای اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تعداد عوامل اجرایی، انتظامی و پشتیبانی انتخابات در استان زنجان را ۱۱ هزار نفر ذکر کرد و افزود: طبق قانون، تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی از سوم اسفند آغاز و ممنوعیت تبلیغات از صبح روز ۱۰ اسفند اجرا می‌شود. همچنین تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن به مدت ۱۵ روز خواهد بود.

رفیعی با تاکید بر اینکه بر نحوه تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی و حقیقی نظارت کامل صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: امکان انصراف تا ۷۲ ساعت قبل از روز رأی‌گیری برای کاندیداها وجود دارد.

کد خبر 6019872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha