۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳

حمله پلیس ایتالیا به تظاهرات حامیان غزه و زخمی شدن ۱۰ نفر

حمله پلیس ایتالیا به تظاهرات حامیان غزه و زخمی شدن ۱۰ نفر

مردم ایتالیا رسانه‌های رسمی این کشور را به حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل و نادیده گرفتن وضعیت اسفبار فلسطینیان محاصره شده در غزه متهم کردند که با حمله پلیس مواجه و شماری از آنها زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پلیس ایتالیا با تظاهرکنندگانی که به نحوه پوشش سازمان رادیو تلویزیون رسمی ایتالیا (RAI) از درگیری‌ها در غزه اعتراض و در مقابل مقر این سازمان در شهر ناپل در جنوب ایتالیا تجمع کرده بودند، درگیر شد.

بر اساس این گزارش، معترضان کادر مدیریت سازمان رادیو تلویزیون رسمی ایتالیا را به حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل و نادیده گرفتن مشکلات فلسطینیان گرفتار در غزه متهم کردند.

تظاهرکنندگان قبل از اینکه پلیس ضد شورش آنها را از دروازه‌های مقر این سازمان خارج کند، شعار آزادی فلسطین سر دادند. یکی از معترضان با بلندگو می گفت که تلویزیون رسمی ایتالیا دفعه بعد باید قبل از اینکه علناً اعلام کند که از نسل کشی اسرائیل در غزه حمایت می‌کند، بیشتر به اقدام خود فکر کند.

خبرگزاری رسمی ایتالیا از زخمی شدن ۵ افسر پلیس و ۵ تظاهرکننده در این درگیری‌ها خبر داد.

منتقدان (RAI) می‌گویند که این سازمان تحت کنترل دولت ائتلافی راست‌گرای ایتالیا قرار گرفته است که بسیار از اسرائیل حمایت می‌کند. «روبرتو ساویانو»، روزنامه‌نگار و نویسنده، از طریق پلتفرم X(توئیتر سابق) گفت که (RAI) نماینده ایتالیا یا نسل‌های جدید این کشور نیست.

طبق گزارش رویترز، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۵۸ درصد ایتالیایی‌ها معتقدند که رژیم صهیونیستی حق ادامه بمباران غزه را ندارد.

کد خبر 6024134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha