۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

درخواست ۴ داوطلب مجلس شورای اسلامی برای تغییر حوزه انتخابیه

درخواست ۴ داوطلب مجلس شورای اسلامی برای تغییر حوزه انتخابیه

زاهدان- دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: چهار داوطلب مجلس شورای اسلامی برای تغییر حوزه انتخابیه خود درخواست داده اند.

عباس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان، چهار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهلت تعیین شده، درخواست انتقال و تغییر حوزه انتخاباتی را داشتند که این درخواست‌ها هنوز تأیید نهایی نشده است.

وی ادامه داد: تاکنون موافقت دو حوزه مقصد برای انتقال نامزد، اعلام شده ولی شورای نگهبان، هنوز اظهارنظر نهایی خود را اعلام نکرده است.

وی با بیان اینکه در استان ۲۵۳ نامزد تأیید صلاحیت شده داریم، افزود: در مدت دو روز، نتیجه درخواست انتقال حوزه انتخاباتی به نامزدهای درخواست داده، اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه درخواست تغییر حوزه از زاهدان به ایرانشهر، از زاهدان به سراوان، از خاش به تهران و خاش به زاهدان را در این درخواست‌ها داریم، ادامه داد: جلسات متعدد انتخاباتی با حضور داوطلبان در شهرهای خاش، سراوان، ایرانشهر و زاهدان در خصوص رعایت اخلاق مداری و رعایت قوانین تبلیغات برگزار شده است.

وی اظهار کرد: براساس ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات و شیوه‌های تبلیغاتی در فضای حقیقی و مجازی صرفاً در موارد مجاز در این قانون و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین فعالیت‌های مالی داوطلبان خواهد بود.

ابراهیمی افزود: مراجع اداری، انتظامی و قضائی، موظف هستند که با تبلیغات غیرمجاز از سوی داوطلبان و طرفداران آنان، برخورد کنند، چرا که برابر دستورالعمل تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی، از زمان ثبت نام داوطلبان تا زمان آغاز رسمی تبلیغات، هرگونه فعالیت تبلیغی توسط داوطلبان به عنوان فعالیت تبلیغاتی غیرمجاز محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: هر نامزد انتخاباتی، می‌تواند در هر حوزه انتخابی خود یک ستاد اصلی دایر کند و در هر شهر، روستا و یا منطقه شهرداری هم یک ستاد فرعی داشته باشد.

دبیر ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و ستادهای آنها، موظف هستند که همه پیوندهای صفحات تبلیغات پیام‌رسان‌های اجتماعی مجاز در بستر پیام‌رسان‌های داخلی اعم از سروش، بله، ایتا و روبیکا را در سامانه‌ای که وزارت کشور اعلام کرده ثبت کنند، همچنین نامزدهای انتخاباتی نمی‌تواند در رسانه و پیام‌رسان‌های خارجی اقدام به تبلیغات و فعالیت کند.

شایان ذکر است آغاز تبلیغات نامزدهای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان از ۲۵ بهمن شروع شده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6025018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha