۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳

امام جمعه موقت تهران:

امام حسین (ع) نزدیکترین راه برای نجات و تحول انسان است

امام حسین (ع) نزدیکترین راه برای نجات و تحول انسان است

دماوند- امام جمعه موقت تهران گفت: امام حسین (ع) نزدیکترین راه برای نجات و تحول انسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، در آئین اختتامیه دومین جشنواره کشوری عکس هدایت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد با اشاره به اینکه ماه شعبان ماه پروازهای در اوج است، اظهار کرد: زندگی امام حسین (ع) از ابتدا تا انتها سرشار از ویژگی‌های منحصر به فرد است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه هر نوع نسبتی با امام حسین (ع) سازندگی دارد و برای دنیا و آخرت سرمایه است افزود: ارتباط با امام حسین (ع) و شناخت معرفت ایشان غنیمت دنیا و آخرت و هماهنگی با راه سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه عالم جوانی و ارتباط این عالم با سیدالشهدا (ع) عالم خاصی است، گفت: اگر بتوانیم در جمع جوانان کشتی نجاتی فراهم کنیم تا زیر پرچم سیدالشهدا قرار گیرند، ارزشمند است چرا که امروز مخاطرات بسیاری جوانان را تهدید می‌کند و این خطرات به دست خودشان در حال تحقق است و در هیچ زمان این گونه نبوده و تنها راه نجات امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) نزدیکترین راه برای نجات و تحول انسان است، گفت: بشر را حضرت نجات خواهد داد و امام زمان (عج) با این پرچم جهان را به صلح و عدالت خواهد برد؛ هنر می‌تواند حسی را که در این مسیر احساس کرده‌اید با دیگران به اشتراک گذارید چرا که نسبت هنر و دین عالمی دارد و در این میان نسبت هنر با سیدالشهدا (ع) قابل وصف نیست.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: نسبت دین و هنر عالمی دارد و مهم نیست هنر قدیم و یا جدید باشد مهم این است که تمامی هنرها در مقابل جایگاه سیدالشهدا (ع) سرتعظیم فرود می‌آورد؛ هنر عکاسی نیز هنر جالبی است چرا که این هنر مشاهده خوب، متفاوت دیدن، مانا و گویا سازی امر صامت را می‌آموزد و اگر این هنر در مسیر شناخت جایگاه ارزشمند سیدالشهدا (ع) قرار دهید، بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه شهید چمران نیز در حوزه عکاسی درجه یک بود گفت: کاش دانشگاه‌ها و اساتید یک دوره شهید چمران شناسی با صفاتی مثل حکمت، شجاعت می‌گذراندند.

کد خبر 6025277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha