۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱

گام هفدهم نمایشگاه گردشگری/۲۷

قدرت ایران باعث شده دشمن درصدد ایران‌هراسی برآید

قدرت ایران باعث شده دشمن درصدد ایران‌هراسی برآید

معاون رییس جمهوری در اجلاس سفرای ACD که یکی از برنامه های جانبی نمایشگاه گردشگری تهران بود گفت: قدرت ایران باعث شده تا دشمن درصدد ایران‌هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشور ما برآید.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری معاون رئیس جمهوری در اجلاس سفرای کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD که در یکی از هتل‌های تهران و به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار شد گفت: ظرفیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و توانمندی‌های مختلف دیگر ایران باعث شده تا دشمن درصدد ایران هراسی و ایجاد تصویر نامناسب از کشور ما برآید.

وی با بیان اینکه سفر به ایران و مشاهده عظمت آن می‌تواند واقعیت ایران را به تصویر بکشاند، افزود: در تلاش هستیم اقتدار خود در همه بخش‌های مختلف خصوصاً تکنولوژی را به نمایش بگذاریم. از ابتدای دولت سیزدهم روابط دیپلماتیک گسترده‌ای را آغاز کرده‌ایم و در این مدت به کشورهای متعددی سفر شده و متولیان بسیاری نیز از کشورهای مختلف به ایران آمده‌اند.

منصوری ادامه داد: در بسیاری از موارد اقدامات فعالانه و پیش دستانه ما زمینه تعالی کشور در حوزه گردشگری را فراهم کرده است.

وی با بیان زمینه استقبال از بیش از ۲۸ کشور را فراهم کردیم، گفت: آثار بزرگ تاریخی و تمدن و میراث کهن و ظرفیت‌های طبیعی ایران امتیازاتی است که بازدید از آنها تصویر متفاوتی را از کشورمان ایجاد می‌کند.

منصوری با بیان اینکه در همه زمینه‌های گردشگری از جمله تاریخی، مذهبی، طبیعی و سلامت دارای پتانسیل‌های زیادی هستیم، گفت: در این سرزمین پهناور بعضی از شهرهای ما مانند نگین می‌درخشند که در قله این درخشش استان یزد قرار دارد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه یزد در کنار استان‌هایی مانند اصفهان و شیراز و دیگر شهرهای درخشان، مجموعه‌ای دیدنی برای گردشگران خارجی فراهم کرده است، گفت: غیر از موقعیت گردشگری تاریخی، در حوزه سلامت نیز این استان در زمره شهرهای پیشتاز بوده است.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های بزرگ شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مختلف ما در یزد قابل توجه و قابل ارائه به گردشگران خارجی است.

منصوری با اشاره به اینکه انسجام مدیریتی مدیران یزدی در حوزه گردشگری فرصت بی بدیلی برای این استان فراهم کرده، گفت: انتخاب یزد به عنوان پایتخت کشورهای مجمع آسیا این فرصت را بیش از پیش برای این استان شکوفا می‌کند و یزد را به بهترین شکل به قله اهدافش خواهد رساند.

معاون رئیس جمهوری در پایان افزود: با افتخار آمادگی پذیرش سفرا و گردشگران خارجی کشورهای عضو مجمع در استان یزد هستیم و این ارتباطات بین المللی را مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط گسترده‌تر با کشورهای خارجی و عضو مجمع میدانیم.

در ادامه این برنامه مهران فاطمی، استاندار یزد گفت: مصمم هستیم در این دوره یکساله حداکثر تلاش و اهتمام خود را به کار بسته و نقش خود را به عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوهای همکاری آسیا به خوبی ایفا کنیم.

وی افزود: شهر یزد با قدمت ۳۰۰۰ سال به عنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری است که می‌تواند به عنوان بستری مناسب و مؤثر برای تحقق اهداف والا و ارزشمند خود در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

بنابراین گزارش فاطمی و منصوری هر دو از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران نیز دیدن کردند. این نمایشگاه از ۲۳ بهمن شروع شده و تا ۲۶ بهمن نیز ادامه داشت.

کد خبر 6025877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha