۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹

در دیدار مشترک دبیران امنیت ملی ایران و قرقیزستان مطرح شد؛

نگرانی مشترک از تأمین مالی گروه‌های تروریستی در افغانستان

نگرانی مشترک از تأمین مالی گروه‌های تروریستی در افغانستان

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و قرقیزستان در حاشیه ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با موضوع افغانستان با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و قرقیزستان در دیدار با یکدیگر از تأمین مالی گروه‌های تروریستی در افغانستان به دست برخی کشورهای غربی ابراز نگرانی کردند.

در این دیدار همچنین با دخالت برخی کشورهای غربی در امور کشورهای آسیای مرکزی که با هدف تحمیل خواسته‌هایشان صورت می‌گیرد، مخالفت شد.

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و قرقیزستان همچنین بر افزایش همکاری‌ها در ابعاد مختلف سیاسی امنیتی و نظامی به‌ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش تاکید کردند.

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به دعوت همتای قرقیزستانی برای شرکت در ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان پیش از ظهر پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در رأس هیئتی عازم بیشکک پایتخت این کشور شد.

جمهوری اسلامی ایران بنیانگذار این نشست است. پنج دور قبلی این نشست در ایران، روسیه، هند و تاجیکستان برگزار شده است.

در این نشست‌ها، عالی‌ترین مقامات امنیت ملی کشورهای منطقه شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، هند، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان شرکت می‌کنند.

کد خبر 6026041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha