۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹

پورمحمدی در بازدید از غرفه مهر اعلام کرد؛

رشد اهدای طلا برای بازسازی عتبات در سال جاری توسط مردم

رشد اهدای طلا برای بازسازی عتبات در سال جاری توسط مردم

معاون فرهنگی و جذب ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور از رشد اهدای طلا برای بازسازی عتبات در سال جاری توسط مردم خبر داد و گفت: بیشترین کمک‌های مالی از سوی مردم خراسان جنوبی بوده است.

علی اصغر پور محمدی معاون فرهنگی و جذب ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر مستقر در نمایشگاه رسانه‌های ایران؛ اظهار داشت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات حدوداً ۲۰۰ پروژه در کشور عراق شروع کرده است، که از این تعداد ۱۷۴ آن به مورد آن به اتمام رسیده است و حدوداً ۲۸ مورد باقی مانده است.

معاون فرهنگی و جذب ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور ادامه داد: مهم‌ترین پروژه‌ای است که به اتمام رسیده است، صحن و متعلقات جانبی مربوط به صحن حضرت زهرا (س) بوده که آماده تحویل شده است اما افتتاح آن باید به دست عراقی‌ها انجام شود.

وی افزود: صحن حضرت زهرا (س) یکی از باشکوه‌ترین پروژه‌هایی است که به دست ایرانی‌ها ساخته شده است.

پور محمدی درباره مهم‌ترین پروژه در حال ساخت، گفت: صحن و شبستان‌های حضرت زینب (س) در کربلا یکی از این موارد است. دیگری صحن عقیله است که البته هزینه بالایی دارد.

معاون فرهنگی و جذب ستاد بازسازی عتبات و عالیات کشور گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان کمک‌های مالی مردمی به ستاد را ندارم اما حدوداً ۶۰ الی ۷۰ درصد آنچه پیش بینی شده محقق شده است.

پورمحمدی افزود: اخیراً هم پویش «کاشی» آغاز شده و در حال اجراست مردم هر یک کاشی را ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند و اسم آن‌ها بر پشت کاشی‌ها نوشته می‌شود و در صحن حضرت زینب (س) نصب می‌شود که این مشارکت خوبی را از سمت مردم داشته است.

وی در خصوص میزان ارائه طلا از سوی مردم گفت: هر زمان که از مردم درخواست طلا شد مردم خصوصاً بانوان طلاهایشان را اهدا کرده‌اند، که این طلاها بیشتر صرف ساخت گنبدها، ضریح، درب و… در عتبات می‌شود.

پورمحمدی افزود: علیرغم تورم و بالا بودن نرخ طلا مشارکت خوبی را شاهد بودیم و نسبت به سال قبل اهدای طلا بیشتر بود.

معاون فرهنگی و جذب ستاد بازسازی عتبات و عالیات گفت: در استان خراسان جنوبی ۵۰ درصد مردم تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند اما با این وجود بیشترین میزان مشارکت برای ساخت حرم‌ها و ساختمان‌های عتبات از این استان است. در کل مردم در سراسر ایران ۵ برابر تعهدشان عمل کرده‌اند.

کد خبر 6031583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • روشنا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      کاش به جای مرده وبت پرسی این پولها صرف آموزش وتربیت کودکان سرزمینمان میشد تا.......