در دومین روز جلسات دادگاه لاهه چه گذشت؟

در دومین روز جلسات دادگاه لاهه چه گذشت؟

نمایندگان کشورهای مختلف که امروز برای پیگیری دادخواست علیه رژیم صهیونیستی در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری حاضر شدند، خواستار پایان دادن به اشغالگری اسراییل در اراضی فلسطین شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در دومین روز جلسات علنی دیوان بین المللی دادگستری برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نمایندگان کشورهای مختلف با محکوم کردن جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین خواستار پایان اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی شدند.

نماینده عربستان در این جلسه که امروز صبح برگزار شد گفت: ما جنگ اسرائیل علیه غزه را محکوم و هر گونه توجیهی برای کشتار هزاران انسان بیگناه و آواره کردن آنها از خانه‌ها و سرزمینشان را رد می‌کنیم. هیچ کشوری اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین را مشروع نمی‌داند و این دلیلی بر غیرقانونی بودن اشغالگری اسراییلی‌هاست.

وی تاکید کرد: اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل طی ۵ دهه منجر به فجیع‌ترین جنایات شده است. مقام‌های اسرائیلی همزمان با حمله به غزه، از عدم اجازه برای تشکیل کشور فلسطین صحبت می‌کنند. وضعیت کنونی در نوار غزه وحشتناک است و اسرائیل همچنان به قوانین بین‌المللی عمل نمی‌کند. اسرائیل با ابزارهای متعدد فلسطینی‌ها را از حق دفاع از خود باز می‌دارد.

نماینده عربستان سعودی اظهار داشت: جامعه بین‌المللی از اسرائیل خواسته است که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند، اما تل‌آویو همه این خواسته‌ها را نادیده می‌گیرد. اسرائیل حقوق فلسطینی‌ها را به طرق مختلف نقض می‌کند و به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کند. اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل غیرقانونی است و باید به آن پایان داده شود. از دیوان بین‌المللی می‌خواهیم که اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل را غیرقانونی اعلام کند.

نماینده آفریقای جنوبی هم به نوبه خود در این جلسه گفت: خشونت و حمله‌های اسرائیل به غزه با قوانین بین المللی مغایرت دارد و این حمله‌ها بدتر از رژیم آپارتاید است. این اقدامات اسرائیل وضعیت فلسطینی‌ها را بدتر می‌کند و فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس پشت دیوار آپارتاید محصور هستند. ما خواستار احقاق حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشتشان هستیم و عاملان و مسئولان جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه باید محاکمه شوند.

نماینده الجزایر هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها پیامدهایی دارد که همه کشورها و سازمان ملل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل دلیل وخامت اوضاع اخیر است.

امروز دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه هلند در دومین روز از جلسات استماع خود را به عنوان بخشی از فرآیند یک هفته‌ای برگزار کرد که در آن نمایندگان ۵۲ کشور به ارائه استدلال شفاهی در مورد پیامدهای حقوقی اشغال کرانه باختری و بخش شرقی قدس اشغالی توسط اسرائیل می‌پردازند.

جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اقدامات اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در فلسطین از دیروز دوشنبه در لاهه آغاز شد و به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6032891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      2 0
      چرا اسراعیل ب قوانین بینولملل توجه نمیکند ایران هم نباید توجه کند کار خودتان رادنبال کنید ک دشمن در کمینه زنده باد ایران درود بر جنگجویان دفاع مقدس
    • علی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      2 0
      ظاهرا همه قتل عام فلسطینیان واشغال سرزمین انها را میفهمند بجز امریکا واسراییل نمایندگان شیطان روی زمین
    • ق،ن، IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      1 0
      این اشغالگران زامبی وخون آشام عطش خون ریریزی های این جانیان از زمان اشغال فروکش نکرده تاریخ همانند این موجودات شریر بخود ندیده با افتخار خون بی گناهان را بی هیچ شفقتی ودرکمال درندگی ،تمام ابنا بشردراین کره خاکی وفرشتگان لعن نفرین میکنند به کفتاران وهم کاسه شان بایدن جنایتکار نفرین به جانوران
    • سید... IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      1 0
      دنیا نظاره گر فاجعه انسانی وجنایت رژیم صهیونیستی کودک کش است و بس فقط ب این اکتفا نمی کنند بلکه کشور های اروپایی و آمریکا تمام قد کنار اسرائیل جانی ایستاده.. در تعجبم از کشورهای اسلامی و عربستان سعودی که ادعای زیاد داره فعلا داره به اسرائیل کمک می کند یمنی ها نمیذاره اینا از مسیر خشکی به مقصد اسرا